عراق عملیات تروریستی در مسیر زائران کربلا را خنثی کرد+ تصویر

نیروهای امنیتی عراق موفق شدند یک عملیات تروریستی علیه زائران اربعین حسینی را در استان «بابل» خنثی کنند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، سازمان اطلاعات عراق روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک عملیات تروریستی با قصد هدف قرار دادن زائران اربعین امام حسین (ع) را خنثی کرده است.

در بیانیه سازمان اطلاعات عراق آمده است: نیروهای امنیتی پس از کشف دو کمربند انفجاری و یک بسته مواد منفجره در شمال استان بابل که برای هدف قرار دادن زائران راهپیمایی اربعین به شهر کربلا در مسیر کار گذاشته شده بود، توانستند با اقداماتی فوری این عملیات تروریستی را خنثی کنند.

 این سازمان همچنین تأکید کرد که سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور به تلاش‌های خود برای تأمین امنیت مسیر زائران اربعین امام حسین (ع) در برابر حملات تروریستی سازمان تروریستی داعش  ادامه می‌دهد.

اوایل امروز (یک‎‌شنبه) فرماندهی عملیات کربلا تاریخ اجرای برنامه پیاده روی اربعین را داخل این استان اعلام کرد، در حالی که شواهد نشان می‌داد که مرز‌های استان ایمن می‌شوند.

سرتیپ فهیم الکراتی، سخنگوی عملیات کربلا، در بیانیه مطبوعاتی با اشاره به اینکه استان کربلا از بیرون با تمام واحد‌های نظامی ایمن شده، گفت: «فرماندهی عملیات، عملیات پیشگیرانه‌ای را انجام داده که شامل صحرای الانبار، صحرای کربلا و صحرای نجف از جرف الصخار تا گذرگاه مرزی عرعر، در فاصله ۴۰۰ کیلومتری است. عبور، مسافت ۴۰۰ کیلومتری است.»

روز گذشته نیز سازمان بسیج مردمی [الحشد الشعبی عراق] از آغاز عملیات امنیتی پیشگیرانه در جرف النصر واقع در شمال استان بابل با هدف ایمن سازی مسیر برای زائران اربعین امام حسین (علیه السلام) خبر داد.

عراق عملیات تروریستی در مسیر زائران کربلا را خنثی کرد+ تصویر

عراق عملیات تروریستی در مسیر زائران کربلا را خنثی کرد+ تصویر

عراق عملیات تروریستی در مسیر زائران کربلا را خنثی کرد+ تصویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
داعش خیاطی هم بلده اخه کوک زده کمربند را
آخرین اخبار