گرانی کم سابقه برنج در بوشهر/ برنج ایرانی ۳۵ تا ۵۰ و خارجی ۲۵ تا ۳۲ هزار تومان

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان بوشهر گفت: گرانی کم سابقه برنج، تقاضا برای این کالا را کاهش داده است و شاهد کم شدن این کالا از سفره خانواده‌ها هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس نامدارزاده رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان بوشهر بیان کرد: گرانی کم‌سابقه قیمت برنج باعث پایین آمدن مصرف آن در خانوار‌ها شده و توان خرید مردم برای این کالا به شدت کاهش یافته است.

او افزود: با اینکه اکنون زمان برداشت برنج است و باید شاهد کاهش قیمت باشیم، اما هر کیلوگرم برنج ایرانی بین ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان و برنج خارجی ۲۵ تا ۳۲ هزار تومان در بازار بوشهر فروخته می‌شود.

 رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان بوشهر با اشاره به اینکه تقاضا برای برنج به شدت کاهش یافته است، ادامه داد: مردم در این نه تنها شرایط قدرت خرید برنج ایرانی را ندارند، بلکه حتی برای خرید برنج هندی هم دچار مشکل هستند و شاهد کم شدن این کالا از سفره خانواده‌ها هستیم.

نامدارزاده عنوان کرد: با توجه به شرایط حاصل از شیوع موج جدید کرونا بسیاری از مراکز عمده مصرف برنج تعطیل شده‌اند یا فعالیتشان کاهش یافته است. برای مثال فعالیت آشپزخانه‌های صنعتی کاهش قابل توجهی داشته و مصرف برنج در بوشهر نسبت به سه ماه گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است.

او گفت: برای تنظیم بازار برنج در این شهر تمهیداتی صورت گرفته که سفارش ۲۰۰ تن برنج هندی برای فروش در سوپرمارکت‌ها به ثبت رسیده است و در چند روز آینده به دست آن‌ها خواهد رسید.


بیشتر بخوانید


 رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان بوشهر عنوان کرد: امیدواریم دولت تدبیری برای سروسامان دادن به بازار بیندیشد و با پایین آمدن قیمت برنج این محصول هم در سبد خرید خانواده‌ها قرار گیرد و به قفسه‌های فروشندگان برگردد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.