آمریکا: فناوری زیردریایی هسته‌ای خود را با هیچ کشور دیگری به اشتراک نمی‌گذاریم

یک مقام آمریکایی اعلام کرد این کشور قصد به اشتراک‌ گذاری فناوری هسته‌ای خود را با کشور دیگری جز استرالیا ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام ارشد آمریکا در یک کنفرانس تلفنی اعلام کرد که آمریکا قصد سهیم ‌شدن فناوری هسته‌ای خود را با کشور دیگری به جز استرالیا ندارد.

او در بخشی از اظهارات خود گفت: «ما قصد تعمیم این معامله را به کشور دیگری نداریم، این امر تنها برای استرالیاست و بر اساس شرایط منحصر به فرد این کشور انجام می‌شود.»

این مقام ارشد همچنین اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دلیل تنش‌های به وجود آمده از قرارداد اخیر فروش زیردریایی از سوی آمریکا و انگلیس به استرالیا، درخواست کرده تا با «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی خود دیدار داشته باشد.

او در این باره افزود: «با احترام به امانوئل مکرون، گزارش‌ها از درخواست بایدن برای مکالمه با او صحت دارد. رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تمایل خود برای همکاری با فرانسه در سطح جهانی را ابراز کند. همچنین در این مکالمه درباره اقدامات مشترک آینده نیز رایزنی خواهد شد.»

چهارشنبه هفته گذشته استرالیا اعلام کرد که قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری با گروه نیروی ‌دریایی فرانسه را فسخ می‌کند و در عوض، هشت زیردریایی هسته‌ای را با همکاری گروه فناوری آمریکا و انگلیس خواهد ساخت.

پس از آن «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به این مسئله واکنش نشان داد و دولت جدید آمریکا را نیز مانند دولت پیشین این کشور دورو و ریاکار دانست. او در اظهاراتی جداگانه، لندن و واشنگتن را «فرصت‌طلب» خواند و گفت: «آمریکا و انگلیس در زمان بحرانی دروغگو می‌شوند. آن‌ها فرصت‌طلب هستند.»

پس از خشمگین شدن دولت فرانسه از قرارداد تسلیحاتی اخیر میان آمریکا و انگلیس با استرالیا، شهروندان استرالیا نیز عصبانیت خود را از این قرارداد ابراز کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
اینجا هم یه عده بودن که میگفتن هسته ای رو بدیم بره دیگه نمیگفتن که فناوری و برق هسته ای هزاران بار بیشتر از نفت توش ثروت هست والا که این همه کشورهای توسعه یافته براش له له نمیزدن
آخرین اخبار