کنایه سنگین ایلان ماسک به جو بایدن

ایلان ماسک پس از اتمام ماموریت اسپیس ایکس با توئیت «او هنوز خواب است» رئیس جمهور آمریکا را مورد تمسخر قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، پس از انجام اولین پرواز فضایی خصوصی این شرکت به عنوان اولین پرواز با شهروندان عادی به رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن کنایه زد.

ماجرا از جایی شروع شد که کاربری در توئیتر از ماسک پرسید: "رئیس جمهور ایالات متحده حتی درباره چهار شهروند عادی که به فضا رفتند و  به جمع آوری صدها میلیون دلار پول برای بیمارستان سنت جود کمک کرده اند، نظری نداده است. نظریه شما در این باره چیست؟" پاسخ کوتاه ماسک اما کنایه سنگینی بود. ماسک در پاسخ نوشت: "او هنوز خواب است."

جو بایدن

عدم حمایت بایدن پس از آن صورت گرفت که مقامات ناسا و حتی رقیب ماسک، جف بزوس ، همگی به او و اسپیس ایکس تبریک گفتند. این پرواز موفقیت آمیز روز چهارشنبه و با کپسول Crew Dragon انجام شد که چهار شهروند عادی را به مدار زمین برد. این کپسول چهار نفر از اولین خدمه غیرفضانورد را پس از سه روز ماندن در فضا به زمین برگرداند.

ماسک با این ماموریت بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود جمع آوری کرد. در این ماموریت، اولین زن سیاه پوست به عنوان خلبان سفینه فضایی، جوان‌ترین آمریکایی که تا به امروز فضانورد شده و اولین فردی که با پروتز در فضا پرواز کرده است، حضور داشتند.

خدمه اسپیس ایکس

ترامپ باز هم بایدن را به سخره گرفت

توئیت کنایه آمیز "او هنوز خواب است" ماسک درمورد بایدن باعث تمسخر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز شد. ترامپ اغلب بایدن را در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ "جو خواب آلود" می‌خواند. مدیرعامل تسلا در گذشته متعهد شده بود که «از سیاست دور بماند» ولی اکنون اسپیس ایکس با دولت فدرال رابطه‌ای قوی برقرار کرده و اخیراً قرارداد ۲.۸۹ میلیارد دلاری را برای ساختن ناو فضایی بعدی ناسا به دست آورده است.

با این حال، قبل از روی کار آمدن بایدن، اسپیس ایکس به دنبال اتهام تبعیض علیه متقاضیان کار براساس وضعیت شهروندی تحت تحقیقات وزارت دادگستری قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
خخخخخ
آخرین اخبار