افتتاح بزرگ‌ترین موکب و مرکز نیکوکاری کشور در آستانه‌ اربعین حسینی

بزرگ‌ترین موکب و مرکز نیکوکاری کشور در آستانه‌ اربعین حسینی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا عسگریا، معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در مراسم افتتاح بزرگترین مرکزنیکو کاری و موکب ملی بیان کرد: بزرگترین شبکه‌ خیر و احسان هم اکنون در کشور با ۸ هزار مرکز نیکوکاری وجود دارد که شاخص آن نذرات حسینی است.

وی افزود: در عید قربان حدود ۶ و نیم میلیون پرس غذا و ۶۰۰ بسته‌ غذایی تهیه شده و در محرم و صفر از ۲۵ میلیون پرس غذا و ۱ ونیم بسته‌ی غذایی عبور شده است.بیش از ۵۰ میلیون پرس تا آخر ماه صفر طبخ خواهیم کرد.

عسگریان ادامه داد: این خیر و احسانی که به برکت امام حسین در حال گردش است یک مسئولیت اجتماعی بزرگ را شکل داده است.در این ایام ۳ هزار میلیارد کمک به کمیته امداد شده است که سازماندهی آن به عهده‌ی ماست.در مراکز نیکوکاری ما هم اکنون شور عاطفه‌ها نیز برای آغاز سال تحصیلی برپاست.

وی گفت:بیش از ۵۰ شهرستان در ۲۰ استان کشور برنامه‌ی طبخ ۷۲ دیگ غذای نذری را دارند که از ۴ هزار دیگ بیشتر شده است.

عسگریان گفت: به کرم خیرین و هیئت امنای نذواره ان شاءالله از ۵ هزار دیگ عبور می‌کنیم که بیش از ۲ میلیون پخت در هر وعده خواهد بود. اگر ۴ بار در هر وعده دیگ‌ها برپا شود ۱۰ میلیون پخت هفتگی خواهیم داشت.

وی افزود: کار خیر که فراتر از تمام محدودیت هاست فقط در حوزه‌ی پخت غذا نیست و در قضیه درمان، تامین جهیزیه و کمک معیشتی هم فعال است.مراکز نیکوکاری  نقطه‌ عطف خیر و احسان هستند که با کمک خیران در شبکه‌ نیکوکاری ایجاد شده از پوشش ۱۳۴ هزار یتیم فراتر رفته ایم.

عسگریان بیان کرد: ۳ هزار میلیارد کمک که تا کنون جمع آوری شده، ۷۰ درصد آن توسط مراکز نیکوکاری در حال انجام است و ۱۶ درصد آن را خیریه‌ها پوشش می‌دهند و مابقی کمک‌ها مردمی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
چه حرکت قشنگی... واقعا خوبه که به دست محرومان برسه
آخرین اخبار