فرماندار شهرستان مهران:

مرز مهران برای بازگشت زائران باز شد/ خروج از مرز ممنوع است

کاکی گفت: مرز بین المللی مهران برای بازگشت زائران اربعین حسینی باز است، اما همچنان خروج از این مرز به سمت کشور عراق ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مجید کاکی فرماندار شهرستان مهران با اشاره به اینکه مرز بین المللی مهران برای بازگشت زائران اربعین حسینی باز است ، گفت: تمامی تمهیدات برای بازگشت زوار در این مرز بین المللی اندیشیده شده است.

او اظهار کرد: همچنان مرز مهران برای خروج زوار بسته است و اجازه هیچ گونه خروجی از این مرز به مسافران و زائران داده نمی‌شود.

فرماندار مهران با اشاره به راه اندازی شش موکب از استان‌های معین در پایانه مرزی بیان کرد: این تعداد موکب برای خدمات رسانی به زائران راه اندازی شده اند و زائران در برگشت با غذای گرم پذیرایی می‌شوند.

او در خصوص حمل و نقل زائران نیز اظهار کرد: اتوبوس‌هایی که کار جابجایی زائران را انجام می‌دهند در پایانه مرزی مستقر می‌شوند و زائران پس از بازگشت به کشور بلافاصله و بدون حضور در کانون جمعیتی مهران عازم استان‌های خود می‌شوند.

با توجه به توافق میان دولت ایران و عراق امسال به دلیل شیوع کرونا تعداد محدودی زائر (۶۰ هزار نفر) از طریق مرز‌های هوایی امکان سفر به عراق و حضور در مراسم اربعین حسینی را خواهند داشت و برای این منظور فرودگاه شهر‌های تهران، مشهد، اهواز، تبریز، اصفهان و بندرعباس در نظر گرفته شده است.

بنابر تصمیم ستاد اربعین، مرز مهران تنها برای بازگشت زائران باز است و مسافران عتبات عالیات پس از انجام آیین‌های اربعین می‌توانند از مرز مهران برای بازگشت زمینی به کشور استفاده کنند.

مرز بین المللی مهران از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون به روی زائران و مسافران بسته است و تنها پایانه تجاری آن فعال است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.