به‌مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

نقد و بررسی کتاب «براده‌های خورشید» اثر حسین غفاری

کتاب «براده‌های خورشید» به‌مناسبت هفته دفاع مقدس اثر حسین غفاری نویسنده ارومیه‌ای با حضور استادان این حوزه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه کتاب «براده‌های خورشید» به‌مناسبت هفته دفاع مقدس اثر حسین غفاری نویسنده ارومیه‌ای با حضور استادان این حوزه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام  ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: نقد کتاب باعث می‌شود در نشر‌های بعدی کتاب تسطیح یابد و با توجه به اینکه، این کتاب‌ها همیشه در حال بررسی هستند و به فرهنگ ما گره خورده‌اند، باید این نقد‌ها صورت گیرد.

خدایاری افزود: رزمندگان و ایثارگران ما که در قید حیات و راوی این داستان‌ها هستند، خودشان کتاب آنلاین محسوب می‌شوند که باید به این نقطه توجه ویژه‌ای شود.

وی بیان کرد: یکی از محسنات این کتاب این است که جنگ و تکامل نیرو‌های نظامی و انتظامی را از حالت سادگی به سمت قدرت و اقتدار پرداخت می‌کند و انسجام نیرو‌های نظامی را بیان می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پرداختن به امنیت محور‌های مواصلاتی، نشان‌دادن ظرفیت گردان‌های داخلی، نقش سپاه پاسداران و پرداختن به شهر‌های جنوب استان از جمله نکات مثبت این کتاب است و آنچه مهم و باارزش بوده، جمع آوری این مطالب در یک کتاب ۵۰۰‌ صفحه‌ای است و اگر به چنین کتاب‌هایی بها داده نشود مسلما برای نسل آینده از دفاع مقدس هیچ سندی نخواهیم داشت تا ارائه کنیم.

حسین غفاری، نویسنده کتاب «براده‌های خورشید» نیز در این جلسه گفت: محتوای این کتاب از عملیات سال ۶۱ شروع کرده و با شهادت حمید فرخی در سال ۷۴ به اتمام رسیده است.

وی افزود: در کتاب «براده‌های خورشید» از ۳۶۰ روستا، ۱۰۲ شهید، ۴۰ نفر آزاده، ۶۰ عملیات و ۸۰ نفر رزمنده و خانواده شهید مصاحبه‌  شده است که بوسیله نشر خوبان به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.