ناسا تاریخ پرتاب ماموریت Crew-3 را اعلام کرد

سازمان فضایی ناسا زمان پرتاب ماموریت Crew-3 اسپیس‌ایکس را اعلام کرد. این فضاپیما از مرکز فضایی کندی به ایستگاه فضایی بین المللی می رود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیجیتال ترندز؛ ناسا تاریخ پرتاب جدید ماموریت Crew-3 اسپیس ایکس را اعلام کرد. این ماموریت چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) منتقل می‌کند. اگر شرایط مهیا باشد، فضانوردان ناسا راجا چاری، تام مارشبورن و کایلا بارون به همراه ماتیاس مورر، فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA)، ۳۰ اکتبر ساعت ۲:۴۳ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۰:۱۳ به وقت تهران) از مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی فلوریدا به فضا می‌روند. این تاریخ یک روز زودتر از برنامه اولیه ناسا است.

این پرتاب چهارمین ماموریت سرنشین دار شرکت فضایی اسپیس ایکس است. فضاپیمای SpaceX Crew Dragon حامل فضانوردان Crew-3 حدود ۲۲ ساعت طول می‌کشد تا به ISS برسد. این فضانوردان شش ماه در مدار و کنار فضانوردان Crew-2 زندگی و کار خواهند کرد. اعضای Crew-3 نیز به مدت شش ماه در ایستگاه مدارگرد می‌مانند و در آوریل ۲۰۲۲ به زمین باز می‌گردند.

خدمه ماموریت Crew-3 چه کسانی هستند؟

مارشبورن تنها خدمه این ماموریت است که قبلاً به فضا سفر کرده است. او همچنین با شاتل فضایی پرواز کرده و در چهار ماموریت فضایی در ISS شرکت داشته است. چاری دارای تجربه پرواز در نیروی هوایی ایالات متحده است و در ماموریت‌های رزمی این نیرو نیز شرکت کرده است. بارون فارغ التحصیل لیسانس مهندسی سیستم از آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده و همچنین یک افسر زیر دریایی است. هر دو این فضانوردان در سال ۲۰۱۷ توسط ناسا انتخاب شدند. مارر از آلمان، چندین جایزه ملی برای تحقیقات برجسته در زمینه علوم مواد کسب کرده است و در سال ۲۰۱۶ توانست ۱۶ روز زیر آب بماند و استراتژی‌ها و ابزار‌های اکتشافی را برای مأموریت‌های آینده مریخ آزمایش کند.

فضانوردان ماموریت کرو-۳

برنامه ریزی ناسا پس از پرتاب موفقیت آمیز خدمه Crew-3 متوقف نمی‌شود، زیرا این سازمان فضایی قصد دارد در ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ برای ماموریت Crew-4 اسپیس ایکس به سمت ایستگاه فضایی آماده شود. با توجه به شرایط فعلی، خدمه Crew-4 فضانوردان کیل لیندگرن و باب هاینز از ناسا به همراه سامانتا کریستوفورتی فضانورد ESA هستند. هنوز نام بقیه خدمه اعلام نشده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار