معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام استان ایلام خبر داد؛

رتبه نخست کمیته امداد ایلام در اجرای طرح‌های راهبری شغلی و کاریابی

جعفرزاده گفت: کمیته امداد ایلام در شش ماهه نخست امسال توانست رتبه نخست کشور را در زمینه اجرای طرح راهبری شغلی و نیز کاریابی برای نیازمندان به دست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،شبیب جعفرزاده،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان ایلام گفت : از ابتدای امسال در قالب طرح راهبری شغلی بیش از هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال زایی برای نیازمندان جویای کار ایجاد شده است و قرار است تا پایان امسال این تعداد به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طرح برسند.

او افزود: طرح‌هایی که از طریق راهبری شغلی ایجاد شده اند عمدتاً در زمینه دامپروری بوده و در زمینه سایر سرفصل‌ها از جمله، خدمات، صنایع دستی، صنایع کوچک، کشاورزی، تولید فرش و گلیم نیز اشتغال ایجاد گردیده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ایلام تصریح کرد : در زمینه کاریابی برای نیازمندان نیز کمیته امداد استان توانست با تحقق ۹۵ درصد برنامه پیش بینی شده امسال در این مدت شش ماهه و با ایجاد شغل از طریق کاریابی در دستگاه‌های دیگر برای بیش از ۷۰۰ نفر شغل ایجاد کند و در سطح کشور توانست رتبه نخست را به دست آورد.

جعفرزاده با اشاره به طرح‌های گوناگون که کمیته امداد در زمینه اشتغال دارد عنوان کرد : طرح‌های هدایت شغلی، راهبری شغلی، کاریابی از طریق موسسات و پرداخت تسهیلات بانکی با مشارکت بانک‌ها از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

او اضافه کرد : به لحاظ اهمیتی که کمیته امداد برای اشتغال مددجویان قائل است و از آنجایی که توانمندسازی خانواده‌ها راهبرد مهم کمیته امداد است به این خاطر این دستگاه در چند سال اخیر همواره عنوان دستگاه برتر در زمینه ایجاد شغل را به دست آورده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.