افت کیفیت گندم‌ در زنجان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: وضعیت کیفی گندم‌های ذخیره شده در استان زنجان تعریف چندانی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، زمانی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در رابطه با میزان گندم خریداری شده توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، گفت: از شروع فصل خرید تاکنون ۷۲ هزار تن و ۶۰۰ کیلوگرم گندم توسط این شرکت خریداری شده و پس از پایان کار اکثر مراکز خرید گندم تعطیل شده است.

او در رابطه با تداوم روند خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان زنجان، افزود: خرید گندم مازاد بر نیاز استان تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت و سیلو‌های غدیر زنجان و روباز ولایت سلطانیه آمادگی لازم برای ارائه خدمت به کشاورزان را دارد.

این مسئول در رابطه با کیفیت گندم‌های امسال، تصریح کرد: امسال وضعیت کیفی گندم استان زنجان به دلیل خشکسالی و شرایط آب و هوایی تعریفی ندارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در رابطه با وارد کردن گندم خارجی به استان زنجان، گفت: طی دو مرحله گندم خارجی به استان زنجان وارد شد که در مرحله اول ۵۰۰۰ تن و در مرحله دوم ۲۰۰۰ تن بود و طی روز‌های آتی نیز ۵۰۰۰ تن دیگر وارد خواهد شد.

زمانی با بیان اینکه امسال گندم ذخیره شده در استان زنجان تنها کفاف نیاز زنجانی‌ها را می‌دهد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته گندم مازاد بر نیاز استان را به سایر استان‌ها ارسال می‌کردیم، اما امسال به دلیل شرایط به وجود آمده نمی‌توانیم ارسال کنیم.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: گندم ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.