گرانی نهاده‌های دامی دلیل کاهش تولید شیر

گرانی نهاده‌های دامی باعث کاهش تولید شیر شده و قیمت متوسط خرید شیر در هر ماه متفاوت است و به نسبت عرضه و تقاضا کم و زیاد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد اکبرزاده مسئول مرکز جمع آوری شیر بردسکن افزایش قیمت نهاده‌های دامی را باعث کاهش تولید شیر دانست و با بیان این‌که مقدار شیر تولیدی نسبت به سال گذشته به علت نوسان قیمت نهاده‌های دامی کاهش یافته، گقت: قیمت متوسط خرید شیر در هر ماه متفاوت است و به نسبت عرضه و تقاضا کم و زیاد می‌شود.

او تعیین قیمت شیر را بر اساس درصد چربی، آب و بار میکروبی آن اعلام کرد و افزود: یکی از شاخص‌های مهمی که در تولید شیر سالم مورد توجه است، تغذیه سالم و رعایت بهداشت هنگام شیردوشی با دستگاه و ظروف حمل شیر است.


بیشتر بخوانید


این مسئول ادامه داد: برای افزایش بهره‌وری و تولید بیشتر، باید دامداران آگاهی و اطلاعات خود را برای تغذیه، نوع نهاده‌های قابل استفاده و هم‏چنین اقداماتی که برای دام آبستن باید انجام گیرد را افزایش دهند.

اکبرزاده بیان کرد: سال گذشته برای دامداران سال خوبی نبود و قیمت نهاده‌های دامی و علوفه چهار برابر شد. از سویی قیمت شیر بسیار کمتر از قیمت فروش آن از دامدار خریداری می‌شود و در کنار افزایش قیمت نهاده‌های دامی باید کرایه حمل را مدنظر بگیریم که ۲ برابر شده است، ولی قیمت گوشت نسبت به سال گذشته افزایش قیمتی نداشته با فروش شیر، هزینه گاوداری تأمین نمی‌شود و دامداران چاره‌ای جز کشتار دام‌ها ندارند و مقدار نهاده‌های دامی که با قیمت مصوب از طریق جهاد کشاورزی سهمیه‌بندی می‌شود کمتر از ۳۰ درصد میزان مصرف دام‌ها است.

 

منبع؛ ایسنا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
چه دلیل قانع کننده ای