مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

یکی از رسانه‌های مهم و موثر در دوران جدید موزه‌ها هستند

جعفری گفت: موزه‌ها امروز یک ظرفیت آموزشی، تعاملی و گفتمانی در دنیا ایجاد کرده‌اند و محلی برای ارتباط بین نسلی مبنی بر تاریخ و تمدن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اختتامیه دومین همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر گام دوم انقلاب، صبح امروز در محل همایش‌های بین الملل خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این آیین گفت: به لطف الهی با پیروزی انقلاب اسلامی یک گفتمان جدید مبتنی بر تجارت تاریخی و دینی متولد شد.

وی افزود: این گفتمان تحولات جدیدی را رقم زد. اکنون با گذشت چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، این گفتمان مخاطبان خودش را در سراسر جهان پیدا کرده است.  این عزت و افتخار متعلق به ملت ایران است، ولی استمرار آن در دست کسانی است که به اسلام و امام علاقه‌مند هستند.

جعفری با بیان اینکه برای تبیین این مهم قطعاً همه‌ کسانی که در حوزه‌های مختلف صاحب نظر و قلم هستند تلاش خود را خواهند کرد، گفت: یکی از رسانه‌های مهم و موثر در دوران جدید موزه‌ها هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: موزه‌ها امروز یک ظرفیت آموزشی، تعاملی و گفتمانی در دنیا ایجاد کرده اند، دیگر نگاه سنتی به موزه‌ها که محلی برای ارائه آثار تمدنی شناخته می‌شد، جایگاهی ندارد. بلکه موزه امروز محلی برای تعامل، پویایی و ارتباط بین نسلی مبتنی بر تاریخ و تمدن است.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه گفت: وظیفه داریم به عنوان موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، این گفتمان را با بهترین شکل و زیبا‌ترین روش و ابزار‌های رسانه‌ای و هنری در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهیم.

جعفری با اشاره به ارسال گردش کار موزه به خدمت مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جواب تاکید فرمودند تلاش کنید انقلاب اسلامی دقیق و درست تبیین و ارائه شود. در همین خصوص ما معتقدیم اگر دفاع مقدس خوب تبیین شود، انقلاب اسلامی هم تبیین می‌شود.

وی در خصوص اهداف برگزاری همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر گام دوم انقلاب، گفت: برای بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضرورت داشت مبانی علمی مبتنی بر معارف و ادبیات دقیق، درست و مورد اجماع علما را پیدا کنیم و به جمع بندی برسیم.

جعفری ادامه داد: در همایش اول که در اردیبهشت سال گذشته برگزار شد، با ۱۱۶ مقاله بخشی از خلأهای حوزه نظری و مسائل مربوط به مبانی علمی گفتمان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را به دست آوردیم که برای تکمیل این فرایند دومین همایش پیش‌بینی شد.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایان خاطر نشان کرد: امانت دار یک حرکت عظیم هستیم که دنیا را متحول کرده است و گفتمان‌های دینی را به چالش کشیده است. امروز باید پیشگام در عرضه گفتمان انقلابی به دنیا باشیم و ضروری است که با افتخار این گفتمان را ارائه کنیم و قطعاً در گام بندی هنرمندان با بهترین روش این مبانی را در موزه دفاع مقدس جانمایی خواهند کرد تا مخاطبان بهترین استفاده را از آن بکنند.

گزارش از مهدی ایمان دوست

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار