مسائل اقتصادی مهمترین دغدغه جوانان آذربایجان شرقی

معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس نتایج یک نظرسنجی، مسائل اقتصادی دغدغه اصلی جوانان استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، تقی زاده معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر گفت: طبق یافته‌های یک نظرسنجی که در بین ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان استان انجام شده است، ۶۹٫۵ درصد پاسخگویان مهمترین دغدغه خود را مسائل مالی و اقتصادی بیان کرده اند.

او افزود:بر این اساس، ۵۲٫۶ درصد اشتغال مناسب، ۲۸٫۴ درصد مسائل خانوادگی، ۱۹٫۳ درصد ازدواج، ۱۷٫۸ درصد مسائل تحصیلی و کنکور، ۱۳٫۵ درصد مشکلات روحی و رفتاری، ۱۱٫۲ درصد مشکلات جسمانی و سلامت و ۲٫۳ درصد مسائل جنسی را به عنوان مهمترین دغدغه خود اظهار کرده اند.

معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به نتایج این پیمایش در حوزه رسانه گفت: براین اساس ۹۰٫۱ درصد جوانان گفته اند از اینترنت استفاده می‌کنند و ۷۹٫۶ درصد جوانان از واتس آپ، ۷۷٫۱ درصد از اینستاگرام و ۶۶٫۲درصد از تلگرام استفاده می‌کنند و در خصوص اعتماد جوانان به رسانه ها، بیشترین اعتماد جوانان به صدا و سیما است که ۴۰٫۴ درصد به آن اشاره کرده اند.

تقی زاده به یافته‌های این نظرسنجی در حوزه اوقات فراغت جوانان نیز اشاره کرد و گفت: ۷/۴۹ درصد جوانان استان رضایت کمی از نحوه گذران اوقات فراغتشان دارند و پرتکرارترین فعالیت‌ها نزد جوانان استان به ترتیب استفاده از پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی (۷۷٫۱ درصد)، گوش دادن به موسیقی (۶۵٫۷ درصد) و استفاده از رادیو و تلویزیون ایران (۵۲٫۷ درصد) است.

تقی زاده گفت: ۴۹.۲ درصد جوانان همچنین اعلام کرده اند که اگر امکانات مادی فراهم باشد تمایل به داشتن دو فرزند دارند.

او گفت:پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان که در چهار محور هویت، روابط و ارزش‌های اجتماعی، رسانه و حقوق شهروندی و روابط خانوادگی تدوین و اجرا شده است به بررسی اطلاعات نگرشی و ارزشی جوانان کشور در سطوح ملی، استانی و شهرستانی می‌پردازد و تا سطح روستایی را نیز پوشش می‌دهد.

 عبدالهی فرماندار شهرستان شبستر هم در این نشست با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای تدوین سند راهبردی هویت جوانان شهرستان شبستر انجام می‌گیرد افزود: با توجه به زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها، سوابق، نیاز‌های جوانان منطقه شبستر کمیته‌ای متشکل از کارشناسان حوزه‌های مختلف تشکیل و سند راهبردی برای جوانان شهرستان شبستر تدوین می شود.

 عبدالهی از تشکیل مجمع خیرین ازدواج در شهرستان شبستر خبر داد و گفت: این مجمع در راستای سیاست گذاری و برنامه ریزی و همچنین تحکیم و تقویت فعالیت خیرین در حوزه ازدواج تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار سبب تحکیم و تعالی خانواده می‌شود، خاطرنشان کرد: سعی می‌شود با راه اندازی این مجمع از ظرفیت‌های مردمی و خیرین در امر ازدواج بیش از پیش استفاده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار