افزایش ۲ برابری مدت زمان بستری بیماران کرونایی در کرمانشاه

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افزایش دو برابری مدت زمان بستری بیماران کرونایی در موج پنجم خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،دکتر سارا شاه آبادی معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه همچنان استان گرفتار موج پنجم کروناست، گفت: این موج با تاخیر در استان آغاز شد و به تبع با تاخیر هم به اوج رسیده و با تاخیر هم به پایان می‌رسد.

او افزود: آنچه در این میان موجب طولانی شدن مدت ماندگاری این موج شده، طولانی شدن میانگین مدت بستری بیماران است.
شاه آبادی گفت: در این موج سویه "دلتا" غالب است و مدت بستری بیماران مبتلا به کرونا عملا دو برابر شده و از حدود پنج تا شش روز به ۱۴ روز رسیده است.

شاه آبادی بیان داشت: برخی بیماران تا ۲۰ روز هم بستری هستند و همین امر موجب شده تعداد بیماران بستری کرونا همواره بالا باشد و مدت طولانی تری در این موج بمانیم.

شاه آبادی با بیان اینکه خروج از این موج تنها بسته به رفتار مردم است، ادامه داد: در حال حاضر شیوه نامه های بهداشتی در پایین‌ترین سطح خود قرار گرفته و نیاز است که مردم نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند.

او اظهار داشت: اگر شیوه نامه ها به دقت رعایت نشود ممکن است مدت طولانی تری در این موج بماینم و همه چیز بستگی به رفتار بهداشتی مردم دارد.
معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: حقیقت این است که رعایت شیوه نامه ها و واکسیناسیون می‌تواند ما را از موج‌های پیاپی کرونا نجات دهد.

شاه آبادی با بیان اینکه تنها راه مقابله با کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی و انجام واکسیناسیون است،افزود: اگر ۸۵ درصد جامعه واکسینه کامل شوند یعنی هر دو دوز را تزریق کرده و سه هفته از آن بگذرد، تقریبا ایمنی جمعی علیه کرونا در جامعه ایجاد می‌شود و می‌توان با خیال آسوده تری در جامعه تردد کرده و فعالیت داشت.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.