بازداشت رئیس دفتر شبکه الجزیره در سودان

نیرو‌های امنیتی سودان رئیس دفتر شبکه الجزیره در این کشور را بازداشت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد که نیرو‌های امنیتی سودان با حمله به خانه المسلمی الکباشی رئیس دفتر این شبکه در خارطوم، پایتخت سودان، او را بازداشت کردند.

هزاران معترض به کودتای نظامی در سودان دیروز (شنبه) در این کشور به خیابان آمدند و بنابر اعلام اتحادیه پزشکان دموکراتیک، با کشته شدن دو تظاهر کننده دیگر که روز شنبه در خرطوم اتفاق افتاد، شمار کشته‌های ناشی از علیه نظامیان کودتاچی در این شهر به ۳ نفر افزایش پیدا کرد.

به گفته اتحادیه پزشکان دموکراتیک، ده‌ها هزار تظاهر کننده با تجمع در خیابان‌های خارطوم و دیگر شهر‌های سودان، با سر دادن شعار‌هایی مانند «نه به قدرت نظامی» کناره گیری نظامیان از قدرت را خواستار شدند. طی این تظاهرات دو تظاهر کننده به ضرب گلوله کشته شدند. این در حالی است که یک تظاهر کننده دیگر بر اثر استنشاق گاز‌های اشک آور جان خود را از دست داد.

تظاهرات گسترده «سیزدهم فوریه» در شهر‌های مختلف سودان در مخالفت با تصمیمات عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش این کشور برگزار شد.

نیرو‌های امنیتی سودان با شلیک گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در خیابان‌های الستین و الاربعین خارطوم و محله الثوره در ام درمان تلاش کردند. شهر‌های مختلف سودان همچنین شاهد عملیات تعقیب و گریز بین نیرو‌های امنیتی و تظاهرکنندگان بود. تظاهرکنندگان در محله الاربعین با ایجاد موانعی در خیابان‌ها برای جلوگیری از ورود نیرو‌های امنیتی تلاش کردند.

نیرو‌های امنیتی سودان برای جلوگیری از شرکت گسترده مردم در تظاهرات بیشتر پل‌های خارطوم به دیگر مناطق این کشور را با استقرار بلوک‌های سیمانی و سیم خاردار بستند. همچنین فرودگاه اصلی فرودگاه خارطوم هم بسته و نیرو‌های اضافی در اطراف ساختمان‌های دولتی مستقر شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار