زارعی:

آموزش مهارت های زندگی مهمی که دیده نمی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: علیرغم اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی، این آموزش‌ها در دوران مدرسه و حتی در دانشگاه‌ها بسیار پایین است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمدابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان پس از اعلام گزارش آمار‌های چهاگانه از سوی مدیرکل ثبت احوال استان، اظهار داشت: در شرایط سنی دوران تحصیل، یادگیری بسیار بالاست، اما آموزش مهارت‌های که در زندگی آینده افراد بسیار موثر است، در این مقطع و حتی در دانشگاه‌ها بسیار پایین است.

زارعی خاطرنشان کرد: مباحثی از جمله، امیدآفرینی، اشتغال و تغییر نگرش جوانان، در تمایل آنان به ازدواج و فرزندآوری بسیار تاثیرگذار است.

او روند رو به پیری جمعیت را نگران کننده عنوان کرد و افزود: گاهی می‌توانیم الگو‌های عملی سایر کشور‌ها در جلوگیری از این امر را بومی سازی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، در پایان با تاکید بر تاثیر مشاوره بر پیشگیری از طلاق، اذعان داشت: برخی افراد قادر به پرداخت هزینه‌های مشاوره نیستند، اگر از توان مشاوران روانشناسی و خانواده دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش در این زمینه استفاده شود، قطعا می‌تواند در کاهش طلاق موثر باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.