رئیس اداره امور تعاونی‌های اداره کل عشایری خراسان شمالی:

طرح خرید تضمینی دام عشایر خراسان شمالی متوقف شد

علی اکبر اصغرزاده گفت: مرحله دوم طرح خرید تضمینی دام زنده عشایر از مدتی پیش متوقف شده و اکنون این دامداران در انتظار ادامه اجرای آن هستند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی اکبر اصغرزاده  رئیس اداره امور تعاونی‌های اداره کل عشایری خراسان شمالی گفت : علت توقف خرید دام آبستن بودن شمار بسیار زیادی از دام‌های کشتار شده در کشتارگاه‌ها است.

او افزود: برای جلوگیری از کشتار دام آبستن، دامپزشکی استان اجرای سونوگرافی را برای عرضه دام به دولت اجباری کرد، البته آبستنی دام در سونوگرافی منفی بود، اما در کشتارگاه مشخص شد که بسیاری از دام‌های ماده آبستن هستند.


بیشتر بخوانید 


رئیس اداره امور تعاونی‌های اداره کل عشایری خراسان شمالی گفت: فعلا خرید دام از عشایر متوقف شده و تلاش داریم تا مجوز برای خرید دام‌های نر انجام شود.

او افزود: در مرحله دوم خرید تضمینی دام از عشایر قرار بود ۱۰ هزار راس دام خریداری شود، اما تنها یکهزار و ۲۰۰ راس خریداری شده است.

اصغرزاده گفت: طرح خرید تضمینی دام عشایر در مرحله اول با خرید ۱۰ هزار راس دام سبک انجام شد، اما درمرحله دوم با خرید شمار اندکی متوقف شده است.

رئیس اداره امور تعاونی‌های اداره کل عشایری خراسان شمالی افزود: در این طرح، عشایر به ازای تحویل هر کیلوگرم دام زنده سه کیلوگرم جو یارانه‌ای دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.