۲ اثر عالم برجسته شهر بازرگان به همّت سازمان منطقه آزاد ماکو چاپ شد

همزمان با هفته کتاب ۲ اثر حجت الاسلام شیخ غلامحسین اصغری به نام‌های "حدیث ایمان و روایت عشق "مجموعه اشعار و کتاب" نعم الهدیه الی الاحبه" مجموعه خطبه‌های دانشمند و خطیب شهیر منطقه آزاد ماکو به همت سازمان منطقه آزاد ماکو چاپ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: مشارکت حجت الاسلام اصغری درفرایند توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، نقش آفرینی نخبگان فکری، فرهنگی و اجتماعی جامعه محلی در این منطقه تاثیر گذار بوده است.

محمدرضا عبدالرحیمی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه ما در کنار مواهب طبیعی، سرشار از ظرفیتهای فرهنگی و معنوی است، ادامه داد: معتقدم تعظیم و تکریم نخبگان و خبرگان حوزه های مختلف و ارج نهادن به تلاش های علمی و تجربی آنان، از بایدهای ترویج نخبگی و خبرگی و البته ارزش تلقی شدن دانایی و خرد ورزی در سطح جامعه است.

وی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای برنامه های توسعه فرهنگی اجتماعی، شناسایی و معرفی نخبگان علمی، فرهنگی، مذهبی و هنری منطقه و کمک به حفظ و نشر آثار آنان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: انتشار کتاب مجموعه اشعار حجت الاسلام و المسلمین شیخ غلامحسین اصغری که به عنوان حدیث ایمان و روایت عشق نامگذاری شده، آغازی‌ است برای نشر دیگر آثار این روحانی برجسته و دیگر نخبگان فرهنگی مذهبی منطقه که بطور حتم پشتوانه های ارجمندی برای توسعه پایدار منطقه آزاد ماکو محسوب می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ غلامحسین اصغری از علمای برجسته حوزه علوم دینی و ادبیات منطقه آزاد ماکو است که عمر شریف خود را در کنار وحدت و تقریب مذاهب اسلامی، صرف تلاش و تحقیق در ترویج دین و شعایر دینی و ادبیات کردند که حاصل بخشی از تلاش های علمی و فکری وی، تالیف آثار برجسته ای چون " انوار علمیه"، "نعم الهدیه الی الاحبه"، "مصباح السعاده"، "خلاصه الاصول"، "خلاصه الاقوال فی روح المعارف والاعمال"، "دیوان شعر"، "شرح باب حادی عشر" و چندین اثر دیگر است.

وی هم اکنون در شهر بازرگان سکونت دارد، این شهر مرزی از بخش های شهرستان ماکو در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.