۱۷ کشته و بیش از ۱۰۰ مفقودی بر اثر سیل در هند + فیلم

مقامات هند از کشته شدن دست کم ۱۷ نفر و گم شدن بیش از ۱۰۰ نفر در جریان سیل شدید در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات هند امروز (شنبه) اعلام کردند که در جریان بارش‌های بی وقفه و جاری شدن سیل در ایالت آندرا پرادش، دست کم ۱۷ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مفقود شدند.

اداره هواشناسی هند پس از پیش بینی بارندگی شدید تا فردا (یکشنبه)، هشداری را برای وقوع سیل در ایالت‌های آندرا پرادش، تامیل نادو و کرالا صادر کرد.

رسانه های محلی اعلام کردند که جمعه شب بر اثر ریزش یک ساختمان قدیمی سه طبقه در آندرا پرادش، سه کودک و یک خانم مسن جان خود را از دست دادند.در حادثه‌ای دیگر، ۱۰ نفر که در نزدیکی رودخانه چیتراواتی در آندرا پرادش گیر افتاده بودند، روز جمعه به کمک یک بالگرد نیروی هوایی هند از مرگ نجات پیدا کردند. تیم‌های امدادی ملی و ایالتی در حال انجام عملیات امداد و نجات برای یافتن چهار نفری هستند که گفته می‌شود در زیر آوار گیر افتاده‌اند. همچنین ۹ نفر از جمله چهار کودک پس از فروریختن دیوار جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش‌ها، روز جمعه پس از گیر افتادن سه اتوبوس در سیل ناشی از باران‌های شدید در ناحیه آندرا پرادش، حداقل ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۸ نفر دیگر ناپدید شدند. در حالی که برخی از آن‌ها به کمک ساکنان محلی نجات یافتند، بیم آن می‌رود که چند نفر دیگر نیز مفقود شده باشند. نیرو‌های پلیس، تیم‌های ملی و ایالتی مدیریت بلایای طبیعی، آتش نشانان و شناگران برای یافتن و نجات افراد مفقود در تلاش اند.

به دلیل بارندگی‌های شدید، افزایش سطح آب رودخانه‌های سوارناموکی و چیتراواتی منجر به سرریز شدن مخازن و آبگرفتگی چندین نقطه مجاور شده است. به جز آندرا پرادش، بارندگی‌های شدید در تامیل نادو و کرالا نیز اختلال ایجاد کرده است. سیل‌های ناگهانی منجر به خسارات جانی، خسارت به اموال و جاده‌ها و ترافیک ریلی، جاده‌ای و هوایی شده است.

روسای ایالت‌ها کمک‌های مالی و بلاعوض را برای خانواده‌های کسانی که در این حادثه جان باخته یا آسیب‌های جدی دیده اند، صادر کردند. جستجو برای یافتن مفقودین همچنان ادامه دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار