ممنوعیت کشتار غیرمجاز دام و طیور در دزفول/ با متخلفان برخورد جدی می شود

رئیس اداره دامپزشکی دزفول با تاکید بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام و طیور در خارج از کشتارگاه‌های شهرستان گفت: با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن ورجاوند، رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: به منظور مقابله با مخاطرات احتمالی بهداشتی ناشی از آلودگی‌های میکروبی از طریق فرآورده‌های خام دامی کشتار غیر مجاز دام در سطح شهر ستان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

او افزود: کشتار و عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی یقینا تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی محسوب شده و دامپزشکی با همه توان در جهت مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی‌های میکروبی از طریق فرآورده‌های خام دامی و عرضه غیر بهداشتی اقداماتی را برای برخورد جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها در دستورکار خود قرار داده است.

ورجاوند اظهار داشت: کشتار غیرمجاز دام حتی در حد کشتار یک گوسفند هم در شرایط کنونی تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه محسوب شده و، چون مصرف کنندگان و همچنین قصابان مستقیم با لاشه‌های کشتاری در تماس هستند باعث انتشار بیماری‌های میکروبی می‌شود.

این مقام مسئول از شهروندان درخواست نمود ضمن خودداری از مصرف گوشت‌های بدون مهر و لیبل دامپزشکی، موارد کشتار غیرمجاز را به دامپزشکی به اداره دامپزشکی دزفول گزارش دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.