نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد:

معاشرت و حُسن خلق، بایسته‌های تبلیغ طلاب

نماینده ولی فقیه در لرستان معاشرت و حُسن خلق را از بایسته‌ها و الزامات تبلیغ روحانیت دانست و گفت: طلاب این دو مورد را باید در خود تقویت کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در لرستان در دیدار با طلاب حوزه علمیه رضویه لرستان، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص) برای کسی که جدال را ترک کند حتی اگر حق با او باشد، کسی که دروغ را ترک کند حتی اگر آن دروغ شوخی باشد و کسی که اخلاق نیکو داشته باشد سه خانه را در حومه، پایین و بالای بهشت ضمانت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زمینه دروغ و جدال در بین تمام اقشار وجود دارد و طلاب باید بیشتر بر این امر دقت داشته باشند، افزود: طلاب در مباحثه‌ها در حجره‌ها تا حضور در جامعه پرهیز از جدال و دروغ را تمرین کنند و جایی‌که حق است آن را بپذیرند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه اگر در جامعه‌ای اخلاق نیکو و پرهیز از کذب و جدال حکم‌فرما باشد، اختلافات خانوادگی، قومی و قبیله‌ای و پرونده‌های دادگستری به‌وجود نمی‌آید، بیان کرد: انسان با حُسن خلق و اخلاق نیکو در جامعه به درجه یک انسان روزه‌دار و شب زنده‌دار نائل می‌شود که این امر نشان از اهمیت خصلت نیکوی خوش‌اخلاقی دارد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه کثرت معاشرت و نشست و برخواست طلاب با مردم امری بدیهی است، گفت: فلسفه وجودی طلاب معاشرت با مردم است، اگر طلبه‌ای با مردم در ارتباط بوده، ولی تُندمزاج و عصبانی باشد راه به جایی نمی‌برد، چراکه تعامل و معاشرت با مردم از الزامات و بایسته‌های تبلیغ روحانیت است.

وی با اشاره به اینکه بزرگان و علمای دین دارای اخلاقی نیکو و اهل گفتگو و تعامل با مردم بودند، عنوان کرد: در آیات و روایات صبر و حوصله در کنار اخلاق نیکو از ویژگی‌های انسان مؤمن است و طلاب باید صبر و حُسن خلق را در خود تقویت کنند کمااینکه مردم اطراف طلاب خوش‌رفتار جمع می‌شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.