مردم یونان علیه خشونت پلیس دست به اعتراض زدند+فیلم

مردم یونان در سالروز درگذشت نوجوانی که توسط پلیس این کشور به قتل رسیده بود، تظاهرات کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی، در جریان تظاهرات مردم یونان، تا کنون ۹ نفر دستگیر شده اند.

تجمعی که شب گذشته در مرکز شهر «تسالونیکی» یونان برای سیزدهمین سالگرد نوجوانی به نام «الکساندر گریگوروپلوس» -که به دست پلیس کشته شده بود- برگزار شده بود به خشونت کشیده شد.

افراد دستگیر شده شهروند یونان هستند و گفته می‌شود در میان آن‌ها دو قبرسی و یک لیتوانیایی نیز حضور دارند. این افراد اکنون با اتهاماتی از جمله خشونت و نافرمانی رو به رو هستند.

گفته می‌شود چهار نفر از افراد دستگیر شده کوکتل مولوتف در دست داشته اند.

«الکساندر گریگوروپلوس» نوجوان ۱۵ ساله‌ای بود که سال ۲۰۰۸ در جریان یک راهپیمایی ضد دولتی توسط پلیس یونان به قتل رسید. هر ساله ششم دسامبر تظاهراتی برای یادبود این نوجوان برگزار می‌شود و به طور معمول به دلیل حضور پررنگ نیرو‌های پلیس به خشونت کشیده می‌شود.

کشته شدن این نوجوان به دست پلیس به رشته‌ای تظاهرات و اعتراضات انجامید و به شهر‌های زیادی از جمله تسالونیکی، دومین شهر بزرگ یونان سرایت کرد. روزنامه یونانی «کتیمرینی» این شورش را بدترین اتفاقی دانست که یونان از زمان احیای دموکراسی در سال ۱۹۷۴ به خود دیده است.

در حالی که این نا آرامی‌ها با حادثه تیراندازی آغاز شد، تحلیلگران واکنش‌های خشونت آمیز را به خاطر دلایل مهم‌تری از جمله احساس نا امیدی گسترده در نسل جوان در خصوص مشکلات اقتصادی کشور بیان کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار