۷۶ درصد معادن مرند غیرفعال است

فرماندار شهرستان مرند با بیان اینکه این شهرستان دارای معادن غنی است گفت:بیش از ۷۶ درصد این معادن در حال حاضر به دلیل عدم همکاری مردم بدون بهره برداری مانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،داود گرشاسبی فرماندار شهرستان مرند در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان مرند با بیان اینکه وجود معادن، فرصتی مناسب برای توسعه و آبادانی منطقه و ایجاد اشتغال برای مردم محسوب می‌شود تاکید کردوگفت: باید مشکلات پیش روی بهره برداری از معادن با تدابیری رفع شود.

اوبا اشاره به اینکه طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، میزان نرخ بیکاری در شهرستان مرند ۱۲.۵درصد است  افزود:بهره برداری و راه اندازی معادن شهرستان، یکی از راه‌های اصلی حل مشکل اشتغال جوانان است.

او در ادامه به برندسازی و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: این شهرستان به دلیل قرارگیری در مسیر ترانزیتی، ظرفیت کافی برای برگزاری نمایشگاه دائمی عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی را دارد که در این زمینه طبق توافق با اداره جهاد کشاورزی شهرستان مقرر شده است محلی برای احداث چنین نمایشگاهی در مسیر کمربندی مرند مشخص شود.

شهرستان دارای ذخایر معدنی مس و طلا و دیگر کانی‌های معدنی است که بیشتر آن‌ها به خاطر داشتن معارض و دغدغه‌های زیست محیطی غیرفعال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار