مدیرکل ثبت احوال لرستان خبر داد؛

ثبت ۱۷ هزار و۱۴۰ واقعه ولادت در لرستان

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: امسال ۱۷ هزار و ۱۴۰ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۳ درصد پسر و ۴۷ درصد دختر بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: امسال ۱۷ هزار و ۱۴۰ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۳ درصد پسر و ۴۷ درصد دختر بوده است.
 "فریبرز امیری" اعلام کرد: از مجموع ولادت‌ها ۶۷ درصد در شهر‌ها و ۳۷ درصد در روستا‌ها به ثبت رسیده است.

اوبا اشاره به ثبت ۲۸۲ مورد دوقلو زایی، ۹ مورد سه قلوزایی و یک مورد چهار قلوزایی در لرستان طی این مدت افزود: پنج نام اول پسر در لرستان، به ترتیب فراوانی شامل آراد، حسین، امیرعلی، محمد و آریا و پنج نام اول دختر در استان به ترتیب ترتیب فراوانی رستا، فاطمه، آوا، هانا و آوین هستند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان اظهار داشت: در رتبه بندی استان‌ها در کشور، استان لرستان رتبه ۱۴ ولادت را به خود اختصاص داده است.

امیری با اشاره به آمار فوتی‌ها در لرستان در مدت زمان یاد شده اشاره کرد و گفت: در این مدت هشت هزار و ۴۳۱ مورد فوتی در لرستان به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۶.۲ درصد در شهر‌ها و ۲۳.۸ درصد در روستا‌ها بوده است.

او با اشاره به آمار ازدواج در لرستان طی هشت ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۰ هزار و ۴۹۴ مورد ازدواج در لرستان به ثبت رسیده و رتبه استان در کشور در این زمینه ۹ است، میانگین سن ازدواج برای مردان در لرستان ۲۸.۳ و زنان نیز ۲۳.۱ سال است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.