پاوه قطب آبزی پروری می شود

سرپرست فرمانداری پاوه گفت : با رفع موانع آبزی پروری در سد‌های داریان و هیروی شاهد رشد و توسعه این صنعت در شهرستان پاوه خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی سرپرست فرمانداری پاوه گفت : چند سالی است که جوانان و مردم روستا‌های شهرستان که سابقه تولید ماهی و آبزی پروری قبل از احداث سد را دارند، قصد تولید ماهی در قفس در سد‌های داریان و هیروی داشتند.

او گفت : باوجود موافقت نهاد‌های متولی مختلف از جمله ستاد تسهیل و نیز آب نیرو این مهم محقق نشد که پس از بازدید میدانی استاندار کرمانشاه در روز جمعه ۱۹ آذر موضوع پیگیری و بر لزوم اجرا تأکید شد.

بالایی با اشاره به موافقت شتا در جلسه روز یکشنبه افزود: از شیلات، محیط زیست و امور آب درخواست داریم به سرعت زمینه اجرا را فراهم نمایند.

او افزود: با اجرای این طرح پاوه به قطب تولید آبزی به ویژه ماهیان سردآبی در استان تبدیل می شود.

بالایی مزایای این طرح را اشتغال، تولید و تقویت گردشگری در منطقه مرزی دانست و آن را ضامن حضور مرزنشینان و رونق اقتصادی در شهرستان اعلام کرد.

او از توجه ویژه اعضا شتا به ویژه تاکید و دستور استاندار کرمانشاه که با فهم دقیق در رفع موانع تولید و تقویت سرمایه گذاری و معیشت مرزنشینان تلاش و موافقت نمودند، تقدیر کرد.

بالایی گفت: ۲۳ استخر آبزی پروری ماهیان سردابی مهرماه امسال در روستای داریان شهرستان پاوه به بهره برداری رسید و براساس اعلام مسوولان ۱۵ استخر دیگر نیز در این روستا در دست ساخت است.

او افزود: سد داریان که بر روی رودخانه سیروان شهرستان پاوه بسته شده یکی از ظرفیت‌های خوب منطقه برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.