اجرای ۸۰ طرح سرمایه گذاری جدید در سال ۱۴۰۰ در منطقه آزاد ماکو

مدیر جذب سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو گفت: در حال حاضر تعداد ۸۰ طرح سرمایه گذاری در این منطقه در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - آرش یوسف زاده مدیر جذب سرمایه گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده و ایجاد شرایط مطلوب سرمایه گذاری توسط سازمان منطقه آزاد ماکو در حال حاضر تعداد ۸۰ طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو در حال اجرا است.

وی می گوید: زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم است و هم اکنون  ۵۷ طرح در حوزه صنعت، ۱۶ طرح در حوزه کشاورزی و ۷ طرح در حوزه گردشگری در حال انجام عملیات اجرایی است.

به گفته یوسف زاده در فاز ساخت اجرای این طرح‌ها برای  یک هزار و ۸۷۹ نفر اشتغال ایجاد شده است و تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری داخلی و ۱۳ میلیون دلار حجم سرمایه گذاری خارجی محقق شده است.

وی معتقد است: با تکمیل و بهره برداری از طرح‌های در حال اجرا به میزان ۱۵۰ هزار میلیارد ریال و ۱۷۰۰ میلیون دلار به صورت ارزی حجم سرمایه گذاری محقق شود، و  پیش بینی می‌شود برای بیش از ۴۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

مدیر جذب سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو گفت: طرح‌های کشت و صنعت کرم آباد و حضور هلدینگ‌ها و شرکت‌های مطرح کشور منجمله شستا، یک و یک، صباح، بانک زمین، گلخانه ۲۵ هکتاری و باغ پسته ۲۰۰ هکتاری در حوزه کشاورزی و طرح‌های احداث مجتمع پتروشیمی پردیس آذربایجان در پلدشت با پیش بینی سرمایه گذاری ۱.۶ میلیارد دلار ارزی، فاز سوم تولید فروسیلیکو منگنز، تولید ترانسفورماتور، تولید فوم و در حوزه گردشگری طرح‌های پیست اسکی و هتل سروش سام مهر، هتل‌های ماکو (۵ ستاره ماوی)، پلدشت و بازرگان و شهرک لجستیک بازرگان از جمله طرح هایی هستند که در این منطقه اجرا می شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.