وندی شرمن:

سرنوشت خط لوله نورداستریم ۲ به رفتار‌های روسیه در قبال اوکراین بستگی دارد

قائم مقام وزیر خارجه آمریکا با تکرار مواضع واشنگتن در تنش اوکراین و روسیه، اعلام کرد که آینده خط لوله نورداستریم ۲ بستگی به اقدامات مسکو دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «وندی شرمن» قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست امروز (چهارشنبه) ناتو-روسیه ضمن تکرار مواضع کشورش درقبال مناقشه میان روسیه و اوکراین، مدعی شد سرنوشت خط لوله گاز نورداستریم ۲ منوط به کاهش تنش‌ها از سوی روسیه است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، شرمن به جمعی از خبرنگاران در بروکسل با بیان آن‌که مقامات ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) برای روس‌ها مناطقی را تعیین کردند که در آن با همکاری یکدیگر پیشرفت واقعی حاصل شود، گفت: «از جمله موارد همکاری در این مناطق کنترل تسلیحات و شفافیت بیشتر در تمرینات نظامی بود، اما باید این را تکرار کنم که سرنوشت خط لوله نورد استریم ۲ که برای انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان در نظر گرفته شده است، به کاهش تنش روسیه بستگی دارد.»

این مقام ارشد آمریکا در ادامه با بیان آن‌که این کشور آمادگی مذاکرات بیشتر با روسیه را دارد، افزود: «از سوی روسیه در این زمینه اطمینان نداریم که تمایل مذاکره داشته باشد. آن‌ها هرگز درباره دیپلماسی جدی نبودند.»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، پس از نشست مشترک با هیئت روسیه اعلام کرد این مذاکرات مفید بوده و ناتو از دیپلماسی برای مناقشه اوکراین استقبال می‌کند.

اما هفته جاری در نشست میان روسیه و واشنگتن، سرگئی ریابکوف خطاب به وندی شرمن اعلام کرده بود که روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد و هیچ دلیلی نیز برای چنین قصدی موجود نیست. در مقابل شرمن هم اعلام کرد که آمریکا پیشنهاد‌هایی را که برای این کشور مؤثر نباشند، رد می‌کند.

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه به روسیه فروپاشید. اوکراین از آن زمان به بعد خواستار بازگشت آنچه سرزمین‌های از دست‌رفته می‌خواند به قلمرو خود است، ولی روسیه می‌گوید این مناطق بخشی از خاک این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار