استولتنبرگ: گفتگو با روسیه بسیار دشوار، اما مهم است

دبیرکل ناتو پس از نشست مشترک با هیأت روسیه اعلام کرد این گفتگو مفید بوده و ناتو از دیپلماسی در خصوص اوکراین استقبال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان- «ینس استولتنبرگ» در پی نشست مشترک با هیأت روسیه گفت: «گفتگو با روسیه مفید و بسیار دشوار بود، اما مهم است و ما از مسکو خواستیم که تشدید در مرز‌های اوکراین را متوقف و از خصومت‌ها جلوگیری کند، ناتو همچنان از گفتگو و دیپلماسی درخصوص اوکراین استقبال می‌کند».

براساس گزارش اسپوتنیک، دبیرکل ناتو ضمن استقبال از گفتگو میان مسکو و واشگتن اعلام کرد: روسیه در طول مذاکرات خواستار توقف پیوستن اعضای جدید به ناتو شد، اما اعضای این پیمان در تصمیم‌گیری دارای استقلال هستند، همچنین ناتو از کشورهای عضو خود حمایت کرده و درصورتی که روسیه به سیاست‌های خصمانه خود علیه اوکراین ادامه دهد، تحریم‌های اقتصادی سنگینی علیه مسکو اعمال می‌شود.

استولتنبرگ درحالی نشست با روسیه را سازنده خواند که ساعاتی پیش «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد روسیه و غرب همچنان از یکدیگر فاصله دارند، اما منتظر ادامه مذاکرات هستند.

روابط روسیه و ناتو به ریاست آمریکا اخیرا به دلیل افزایش حضور نظامی اعضای این پیمان در نزدیکی مرز‌های روسیه به بهانه حفاظت از اوکراین در برابر آنچه که آنان تهدید بالقوه روسیه می‌خوانند، متشنج شده است. با این حال مقامات روسیه اخیرا پیشنهاد‌های امنیتی را برای حل بحران اوکراین ارائه داده‌اند، اما واشنگتن گفته است نمی‌تواند این خواسته‌ها را بپذیرد.

 در نشست میان روسیه و واشنگتن نیز ریابکوف خطاب به وندی شرمن، مذاکره کننده آمریکایی اعلام کرد این کشور قصد حمله به اوکراین را ندارد و هیچ دلیلی نیز برای چنین قصدی موجود نیست. در مقابل شرمن هم اعلام کرد که آمریکا پیشنهاد‌هایی را که برای این کشور موثر نباشند، رد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار