استاندار آذربایجان‌غربی:

تمام مصوبات سفر‌های شهرستانی باید عملیاتی شوند

استاندار آذربایجان غربی گفت: ۸۱ مصوبه به عنوان نقشه راه توسعه و محرومیت زدایی شهرستان کم برخودار مرزی سردشت در جنوب استان به تصویب رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی با محوریت سردشت، گفت: برای اولین بار و در یک طرح ابتکاری این شورا در پایان سفر‌های شهرستانی و با محوریت شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی می گوید: تمام مصوبات در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی در سطح شهرستانی با انجام بازدید‌های میدانی و شناسایی ظرفیت موجود اتخاذ شده است، که به عنوان نقشه راه محرومیت زدایی منطقه استفاده خواهد شد.

معتمدیان گفت: از فرماندار و مدیران شهرستانی انتظار داریم تا اجرایی شدن کامل مصوبات، پیگیر رفع مشکلات و موانع بر سر راه باشند.

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت پیگیری جذب اعتبارات ملی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرده می گوید: برای جبران عقب ماندگی شهر مرزی سردشت از اعتبارات ملی استفاده خواهد شد تا شاخص توسعه یافتگی در این شهرستان به متوسط استان نزدیک شود.

به گفته معتمدیان رفع مشکلات مردم در کنار شناسایی ظرفیت‌های منطقه در سفر‌های شهرستانی اتفاق خواهد افتاد، و سفر‌های شهرستانی و بازدید‌های میدانی از شهرستان‌ها با اولویت شهر‌های محروم و کم برخوردار و همچنین شهر‌های با فرماندار‌های جدید، انجام خواهد شد.

وی گفت: ساماندهی مرز کیله از طریق تعامل و گفتگو با کشور همسایه در اولویت قرار دارد تا با تبادلات تجاری، زمینه شکوفایی اقتصادی منطقه و ایجاد شغل و درآمد برای جوانان فراهم شود.

معتمدیان می گوید: از سال آینده اختیارات استانی بیشتر خواهد شد و  با راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت در سطح استان، اجرای برنامه‌های توسعه‌ای امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.