معاون وزیر صمت خبر داد

لزوم ورود جدی معادن سرب و روی کشور به چرخه تولید

محتشمی پور گفت: در تلاشیم معدن سرب و روی مهدی آباد بهادران، با ورود به چرخه تولید، نیاز سرب و روی کشور را تأمین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - رضا محتشمی پور گفت : این معدن نمونه‌ای خوب از همراهی معدن و طبیعت است و می تواند به الگویی کامل در زمینه فعالیت اقتصادی و استفاده از منابع خدادادی در کنار رعایت حساسیت‌های زیست محیطی، تبدیل شود.

او گفت: امروز دیدگاه صنعت خودرویی کشور به سوی معادنی، چون معادن سرب و روی مهدی آباد است.در تلاشیم زحمات و سرمایه گذاری‌های انجام شده به ثمر برسد.

محتشمی پور می گوید : وقتی معدن شناسایی شد، فعالیت برای تبدیل فرصت به ارزش افزوده آغاز می‌شود و این همان اتفاقی است که امروز در معادن بزرگ در حال شکل گیری است.

این موضوعات معاون وزیر صمت در بازدید از معادن سرب و روی مهدی آباد مهریز مطرح کرد.

او می گوید: صنایع بزرگ و مجتمع‌های بزرگ اقتصادی اثری پایدار در مناطق دارند و بازاری بزرگ برای جذب نیرو‌های متخصص و مهندسان و نیرو‌های فنی هستند.

محتشمی پور گفت:  انتظار می‌رود کسانی که مسئولیت توسعه مناطق معدنی را بر عهده دارند، برای به فرصت تبدیل کردن این منابع خوب و پاسخ به نیاز‌های منطقه اقدام کنند.

به گفته او معادن ظرفیت توسعه زنجیره ارزش را در کشور ایجاد می‌کنند.

به گفته او آب و انرژی امروز گلوگاه‌های اصلی در زمینه فعالیت‌های معدنی و صنعتی هستند و تکیه بیش از حد به گاز و انرژی مشکلاتی ایجاد کرده و باید در این زمینه فکری کنیم.

معاون معدنی وزیر صمت گفت: امسال در اوج تولید گاز هستیم و به طور قطع سال آینده روند تولید گاز کاهش می‌یابد و  میزان مصرف شیب بالایی دارد.

به گفته او به زودی در حوزه صنعت و معدن با محدودیت‌های جدی انرژی مواجه خواهیم شد بنابراین سرمایه گذاری باید هوشمندانه باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.