نگرانی یونیسف از وضعیت صد‌ها کودک در بند داعش در سوریه

آژانس حمایت از کودکان سازمان ملل می‌گوید از سرنوشت صد‌ها کودک در بند نیرو‌های داعش در زندان‌های تحت تصرف آن‌ها در سوریه خبری در دست نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان- در حالی که نیرو‌های مردمی سوریه در تلاش برای بازپس گیری زندان شهر حسکه هستند حدود ۸۵۰ کودک در بند این زندان در معرض خطر حملات و تیراندازی‌ها قرار دارند.

به گفته خبرگزاری رویترز، ژولیت توما، مسئول ارتباطات و حمایت منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا در یونیسف گفت: هر روزی که می‌گذرد برای ما مهم است. حتی تصور این که این کودکان شاهد چه صحنه‌هایی هستند هم برای ما دشوار است. جان این کودکان در معرض خطر جدی مرگ قرار دارد.

در حمله پنجشنبه گذشته در اطراف این زندان که بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده اتفاق افتاد ده‌ها تروریست داعشی به مناطق اطراف گریختند در حالی که زندانیان توانستند بخش‌هایی از این زندان را به تصرف خود در بیاورند. گفته می‌شود در این حملات بیش از ۲۰۰ زندانی و حدود ۲۷ تروریست داعشی کشته شدند.

یونیسف اعلام کرد: این جنگ باید هر چه سریعتر پایان یابد تا جان بیش از ۸۵۰ کودک در بند این زندان که برخی از آن‌ها کمتر از ۱۲ سال سن دارند نجات داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار