نظارت بهداشتی بر بیش از یک هزار مزارع پرورش ماهی در سطح استان خوزستان

معاون سلامت دامپزشکی خوزستان گفت: تولید پایدار در صنعت آبزیان با نظارت بهداشتی ایجاد می‌شود و این اقدام از اولویت‌های این اداره است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - رضا اسدی هدف از انجام بازدید‌های میدانی را مراقبت و پایش و نظارت بهداشتی بر مزارع پرورش ماهی عنوان کرد.

اسدی می‌گوید: در این رابطه از خوراک و ماهی‌های گرمابی و سرد آبی موجود در استخر‌های پرورش نمونه برداری شده و به منظور انجام آزمایشات تشخیص به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان ارسال می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان ایجاد زیرساخت‌های لازم و حمایت از فعالیت‌های نوین آبزی‌پروری را در راستای ارتقاء این صنعت عنوان کرد و بر آمادگی کامل دامپزشکی در ارائه خدمات بهداشتی به صاحبان این صنایع به عنوان تولیدکنندگان پروتئین دامی تاکید کرد.

استان خوزستان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی خود و وجود چشمه‌ها، سدها، آبگیر‌ها و رودخانه‌های فراوان و متعدد از استان‌های مستعد مطرح و با ظرفیت بالا در تولیدات آبزی‌پروری کشور است بطوریکه در حال حاضر بالغ بر بیش یک هزار مزارع پرورش ماهیان گرم آبی و بیش از ۱۶ مزرعه پرورش ماهیان سرد آبی در استان فعال هستند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.