فعالیت ۱۱۰ مرکز ناباروری در ایران

مسئول انجمن ناباروری ایران از فعالیت یکصد و ده مرکز ناباروری در ایران خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  محمد ابراهیم پارسانژاد مسئول انجمن ناباروری ایران در نشست خبری از برگزاری بیست و دومین همایش بین المللی انجمن ناباروری ایران به میزبانی شیراز خبر داد و گفت: زمان برگزاری این کنگره را ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ است.

او گفت: این کنگره بین المللی با حضور متخصصانی از کشور‌های اروپایی، آمریکایی و آسیایی در شیراز برگزار می‌شود.

او گفت: هدف از برگزاری کنگره  بین المللی انجمن ناباروری ایران حمایت از زوج های نابارور و اساتید و پزشکانی است که در این رشته مشغول به فعالیت هستند و مراکز ناباروری را راه اندازی کرده اند.

پارسانژاد گفت: در ایران ۱۲ تا ۱۵ درصد از کل زوج‌ها نابارور هستند و  با توجه به  ۵ جمعیت میلیون زوج نابارو نیازمند به درمان  در ایران داریم.

مسئول انجمن ناباروری ایران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر ضرورت افزایش جمعیت و فرزند اوری گفت: موضوع جمعیت در کشور جدی است و با توجه به سیایت های جمعیتی که وجود داشته موضوع فرزند آوری مغفول مانده است  و در آینده نه چندان دور در زمینه نیروی جوان و  اشتغال به کار با مشکل مواجه می شویم که این مسئله باید از سوی سیاستگذاران مورد توجه جدی قرار بگیرد و حضور سازمان های بیمه گر در ارائه خدمات فرزند آوری ضروری است.

او گفت: یکصد و ده مرکز ناباروری در ایران وجود دارد و بیشتر از سه رشته زنان با گرایش ناباروری، یوورولوژی، اورولوژی، و جنین شناسی و  ژنتیک  تدریس می شود.

پارسانژاد گفت: پزشکان داخلی و خارجی برای تبادل اطلاعات و تجارب علوم بین مراکز درمان ناباروری در کشور و سراسر دنیا می توانند مقالات خود را به نشانی isrm.sums.ac.ir ارسال کنند.

عالم تاج صمصامی رئیس و دبیر کمیته اجرایی کنگره بین المللی انجمن ناباروری ایران نیز گفت:  : کنگره در سه محور اصلی ناباروی مردان، زنان و حیطه  مربوط  به آی دی اف  و رشته های رشته های وابسته به آی دی اف بوده که بسیار وسیع است و روز به روز دارد گسترش می یابد.

او  گفت: سخنرانان بیشتر اساتید هیئت علمی از دانشگاه های مختلف کشور هستند و تعدادی از سخنرانان نیز به صورت مجازی از کشورهای مختلف دنیا در کنگره شرکت می کنند.

صمصامی گفت: سخنرانی ها و مقالاتی ارائه شده  در کنگره به صورت یک کتابچه ارائه می شود .

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار