حلول ماه رجب ماه بندگی و استغفار+تصویر

رجب ماه بزرگ خداست و ماهى در احترام و فضیلت به آن نمی ‏رسد، کسى‏که یک روز از این ماه را روزه‏ بدارد، مستحقّ خشنودى بزرگ خدا می ‏شود .

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد -  رجب ماه بزرگ خداست و ماهى در احترام و فضیلت به آن نمی ‏رسد، کسى‏که یک روز از ماه رجب را روزه‏ بدارد، مستحقّ خشنودى بزرگ خدا می ‏شود و خشم حق از او دور می‌گردد و درى از درهاى دوزخ به رویش بسته می ‏شود.

محبوبه صادقی چلیچه از حلول ماه رجب تصویر برای ما ارسال کرده است:

 

 

حلول ماه رجب ماه بندگی و استغفار+تصویر

امام محمد باقر علیه السلام، پنجمین پیشوای شیعیان در نخستین روز ماه رجب سال پنجاه و هفت هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشودند.

نام آن حضرت «محمّد» و کنیه آن بزرگوار «أبا جعفر» است و از طرف رسول گرامى اسلام ملقب به «باقر» شده بود، و در بین مردم معروف به «باقر العلوم» گشته بود به معنى شکافنده‌ی علوم، و علت هم آن بود که در زمان آن حضرت زمینه مساعدى براى نشر علوم و معارف اسلامى پدیدار شد که تا زمان امامت فرزند بزرگوارشان یعنى امام صادق (علیه السلام) امتداد یافت و بیشتر روایاتى که در دست است از این دو امام بزرگوار می‌باشد.

در زمان ایشان بود که عده زیادى از محضرشان استفاده کرده و معارف اسلام و علوم آل محمد (صلى الله علیه وآله) را در سر تا سر دنیاى اسلام منتشر کردند.


بیشتر بخوانید


ماه مبارک رجب، ماهِ نزول رحمت الهى و ماه میلاد پیشوایان عزیز دینمان، خصوصا مولودِ کعبه می‌باشذ. پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرمودند: ماه رجب برای امت من "ماه استغفار" است. ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‌رسد. رجب، ماه خداست و هر کسی که یک روز از ماه رجب را روزه گیرد، مستوجب خشنودی خداوند گردد، غضب الهی از او دور می‌گردد و دری از در‌های جهنم به روی او بسته می‌شود.

رجب نام نهری در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است. بر اساس روایات هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد خداوند از آن نهر به او خواهد نوشاند.

در این ماه پر فضیلت، روزه و شب زنده داری بسیار مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است. اولین شب جمعه ماه رجب از فضیلت بیشتری برخوردار است و لیله الرغائب نام دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.