اتمام ۴۶ پروژه گردشگری کرمانشاه تا سال آینده

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: ۸۶ طرح گردشگری نیمه کاره در سطح استان وجود دارد که این تعداد پروژه با ارزش اعتباری حدود ۳۰۴ میلیارد تومان بین ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- اصغر رشنو گفت: یکی از دلایل کُند بودن روند پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها عدم تامین اعتبار مورد نیاز است؛ به منظور تکمیل این پروژه‌ها تسهیلاتی را در اختیار سرمایه گذاران حوزه گردشگری قرار خواهیم داد.  سود پرداخت این تسهیلات برای سرمایه‌گذاران، حدود ۱۰ درصد خواهد بود .

به گفته رشنو، اولویت اختصاص این تسهیلات به پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا است. در این رابطه حدود ۴۶ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۹۰ درصد را شناسایی کرده ایم که بنا داریم این تسهیلات را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

 رقم مورد نیاز برای اتمام این پروژه‌ها حدود ۱۴۶ میلیارد تومان است. اتمام این تعداد پروژه ۴۸۶ نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت. طبق پیش بینی صورت گرفته این پروژه‌ها با تامین اعتبار ظرف مدت یکسال به پایان خواهند رسید، تعدادی هتل بیمارستان، هتل آپارتمان، مجتمع تفریحی فرهنگی، هتل بوتیک، اقامتگاه بوم گردی و ... از جمله این پروژه‌ها خواهد بود.

برای سایر پروژه‌های باقی مانده هم طی دستورالعملی که به استان شده قرار است که لیست آن‌ها را به وزارتخانه ارسال کنیم تا در قالب ماده ۵۲ – از محل اعتباراتی که از سوی صندوق ملی توسعه در اختیار وزات میراث فرهنگی قرار گرفته - به آن‌ها تسهیلات پرداخت شود.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.