آمریکا برای شناسایی محل اختفای سرکرده داعش خراسان جایزه گذاشت

آمریکا اعلام کرد ۱۰ میلیون دلار پاداش برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی محل اختفای سرکرده داعش خراسان شود، پرداخت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان -  آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد مبلغی تا ۱۰ میلیون دلار پاداش برای اطلاعاتی می‌دهد که منجر به شناسایی محل اختفای سناء الله غفاری سرکرده داعش خراسان شود یا به بازداشت افراد مسئول حمله اوت ۲۰۲۱ میلادی به فرودگاه کابل منجر شود. این مبلغ در ازای هر کدام از این اطلاعات ارائه خواهد شد.

به گزارش رویترز، داعش خراسان یکی از شاخه‌های فرعی داعش در منطقه است که نخستین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی ظاهرا شد و پیش از این هم با دولت مورد حمایت غرب در افغانستان و هم طالبان جنگیده است.

غفاری در ژوئن ۲۰۲۰ میلادی به سرکردگی این گروه انتخاب شد. وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده است وی مسئول تصویب همه عملیات داعش در سراسر افغانستان و فراهم کردن ترتیبات مالی آنهاست. ماه نوامبر گذشته، وزارت خارجه آمریکا وی را به عنوان یک تروریست جهانی ویژه معرفی کرد.

آمریکا در حالی حامی خواهان مقابله با داعش خراسان شده است که خود به عنوان احیاکننده شاخه‌های سازمان تروریستی داعش نه تنها اقدامی در نابودی این گروه تروریستی در افغانستان نکرد بلکه در مدت ۲۰ سال اشغالگری افغانستان هیچ اقدامی در جهت ارتقای حقوق مردم افغانستان انجام نداد و دست آخر نیز با خروج عجولانه از این کشور، شرایط امنیتی آن را به بحران کشاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار