انتشار نقشه سه بعدی از نحوه تکامل کیهان + فیلم

دانشمندان با استفاده از یک ابررایانه، اثرات قوانین فیزیک روی ماده تاریک را منعکس کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - محققان دانشگاه دورهام انگلستان تکامل کیهان از زمان انفجار تاکنون را شبیه‌سازی کامپیوتری کردند؛ این پروژه بزرگترین شبیه سازی در جهان است.

به گزارش dailymail.co.uk، دانشمندان موفق به بازتولید الگوریتم‌های خوشه‌هایی مانند Virgo، Coma، Perseus و Great Wall شدند. به گفته کارلوس فرنک، اخترشناسان با استفاده از این نقشه همسایگان کیهان را کاوش می‌کنند. با اعلام دانشمندان این شبیه‌ سازی با مدل‌های استاندارد مطابقت داشته و شواهدی مبنی بر وجود ماده تاریک (CDM) را نشان می‌دهد. ماده تاریک CDM یک چسب گرانشی نامرئی و نگهدارنده کهکشان‌ها بدون بازتاب یا جذب نور است. این ماده تقریباً ۸۵ درصد از کیهان را تشکیل می‌دهد.

شبیه سازی کیهان

پروژه SIBELIUS-DARK تا ۶۰۰ میلیون سال نوری از زمین را پوشش داده و شامل بیش از ۱۳۰ میلیارد ذره است. این ماموریت یک پتابایت داده معادل ۵۰۰ میلیارد صفحه تولید می‌کند. به گفته دکتر استوارت مک آلپاین، بر اساس این شبیه‌ سازی‌ها ساختار ماده تاریک سرد کیهان، احتمالا تولید کننده تمام کهکشان‌های اطراف ما باشد. ماده تاریک با توده‌ها یا هاله‌ها ادغام شده و گاز کیهانی را از طریق گرانش جذب می‌کند. در نهایت با تبدیل شدن به ستارگان منجر به تشکیل کهکشان‌ها می‌شود.

در ادامه ویدئویی از شبیه سازی رایانه‌ای کیهان را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
پس آن شش روزی که می گویند خداوند آسمانها و زمین را خلق کرده چه می شود؟
آخرین اخبار