افزایش ۸۰ درصدی سهم استان‌ها از مدیریت اعتبار توسعه متوازن

معاون امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سهم استان‌ها از مدیریت اعتبار توسعه متوازن از ۵۰ درصد در سال جاری به ۸۰ درصد در سال ۱۴۰۱ می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -  علیرضا صالح در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: دولت به تمرکززدایی در اختصاص و هزینه کرد اعتبارات توجه جدی دارد و بر این اساس، سهم استان‌ها از مدیریت اعتبار توسعه متوازن از ۵۰ درصد در سال جاری به ۸۰ درصد در سال ۱۴۰۱ می‌رسد و این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی می گوید: برای  تمرکززدایی در اختصاص و هزینه کرد اعتبارات، صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها راه اندازی شده است و در این صندوق‌ها ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه واریز می‌شود و علاوه برآن، درآمد فروش اموال مازاد و همچنین بخشی از حقوق مالکانه دولت از معادن به صندوق واریز می‌شود که البته هزینه کرد اقلام این صندوق با مدیریت استانداران خواهد بود.

معاون مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امیدواریم آذربایجان غربی، نخستین استانی باشد که اساسنامه این صندوق به تصویب رسیده و عملیات اجرایی آن، آغاز شود. و مطمئن هستم که در دوره جاری و با توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم، توسعه و پیشرفت این استان را شاهد خواهیم بود.

در این مراسم حسین سپهری به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی معرفی و از خدمات ناصر حضرتی قدردانی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.