ادعای سخنگوی پنتاگون: حمایت چین از روسیه، سبب بی ثباتی اروپا می‌شود

جان کربی در ادعایی، حمایت چین از روسیه را در جهت بی ثبات سازی اوضاع امنیتی اروپا خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان – جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در سخنانی ادعایی، حمایت چین از روسیه را بی ثبات کننده خواند.

به گزارش الجزیره، جان کربی مدعی شد: حمایت چین از روسیه بی نهایت نگران کننده است و نوعی بی ثباتی در اوضاع امنیتی را در اروپا به وجود می‌آورد.

او در ادامه سخنانش گفت: ما نیرو‌های آمریکایی بیشتری را به هدف مطمئن ساختن همپیمانان، روانه اروپا کردیم.

کربی مدعی شد: حتی در ۲۴ ساعت گذشته نیز پوتین نیروهایش را اضافه کرده و در حال افزایش آمادگی خود است.

وی در ادامه ادعاهایش گفت: ما معتقدیم پوتین هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته است. روسیه اقداماتی را انجام می‌دهد تا سبب شود اوکراین به آن جواب دهد و از این طریق، بهانه‌ای را برای حمله به اوکراین درست کند.

جان کربی همچنین مدعی شد: تشدید تنش اخیر روسیه، تهدید بزرگی برای امنیت اروپا به حساب می‌آید. احتمال فراوان دارد پوتین تحرکاتی را بدون هشدار قبلی به انجام برساند.

کربی همچنین گفت که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا فردا عازم بروکسل می‌شود تا در خصوص پایبندی آمریکا در قبال کشور‌های هم پیمان به طرف‌های اروپایی توضیح دهد.

از سوی دیگر، کاخ سفید نیز مدعی شد حمله روسیه به اوکراین ممکن است در آخر هفته آغاز شود. کاخ سفید همچنین مدعی شد آماده هرگونه تصمیمی است که از سوی پوتین گرفته شود؛ اما دیپلماسی را ترجیح می‌دهد.

کشور‌های غربی و ناتو با فضا سازی رسانه‌ای علیه روسیه، مسکو را به حمله قریب الوقوع به کی‌یف متهم می‌کنند و حضور خود در شرق اروپا را افزایش داده اند. این در حالی است که مسکو از این افزایش حضور ابراز نگرانی و تاکید کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار