آغاز عملیات اجرایی ۱۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی شمال غرب کشور

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تکمیل کریدور بزرگراهی شمال‌غرب کشور به عنوان یکی از الزامات ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای در دستور کار دولت قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی ۱۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی شمال غرب کشور در مسیر بزرگراه ارومیه - میاندوآب گفت: بهره برداری کامل از این کریدور و ایجاد ارتباط بین قفقاز جنوبی با بندر امام یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است که تاثیرگذاری ویژه‌ای در ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای دارد.

وی می گوید: کلنگ زنی ۱۷ کیلومتر محور‌های مواصلاتی مهاباد طی سه مسیر متفاوت می‌تواند علاوه بر ایمنی جاده‌ها از بار ترافیکی و تردد جاده‌ای این منطقه نیز بکاهد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در این استان یکی از کارآمدترین راهکار‌های برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

برای اجرای این قسمت از کریدور بزرگراهی شمال غرب کشور اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌ هزار و ۵٣٠ کیلومتر،با عبور از استان های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند.

از این مسیر، ۳۰۰ کیلومتر در آذربایجان‌غربی و ۳۲۰ کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد که ۶ تونل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، ۱۱ تقاطع غیرهم سطح و یک هزار و ۲۰ متر پل در این منطقه ساخته می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.