نیکی هیلی: رسیدن به هر توافقی با ایران فاجعه‌بار خواهد بود

نماینده دولت ترامپ در سازمان ملل مدعی شد که دولت جو بایدن به هر توافقی با ایران درباره برجام دست یاید، نتیجه «فاجعه‌بار» خواهد بود.

«نیکی هیلی» نماینده دولت آمریکا در سازمان ملل در زمان ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در حساب توییتری خود در پیامی مدعی شده است که اگر دولت جو بایدن به هر توافقی با ایران درباره برجام دست یاید، نتیجه «فاجعه‌بار» خواهد بود.

نیکی هیلی در توییتر خودش مدعی شد: «توافق با ایران، اشتباه بود و هر توافق جدیدی که بایدن انجام دهد هم فاجعه‌بار خواهد بود. بسیار به گالاگر و ۱۵۰ نماینده مجلس نمایندگان که در برابر توافق دولت بایدن با ایران ایستادند، افتخار می‌کنم. این توافق، ایران را قدرتمند می‌سازد و باعث به خطر افتادن بیشتر دنیا می‌شود.»

پیش از این ۲۰۰ تن از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار دادند هرگونه توافق هسته‌ای احتمالی با ایران بدون تأیید کنگره به همان نتیجه‌ای منجر خواهد شد که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در زمان ترامپ دچار آن شد.

روز دوشنبه گذشته نیز بیل هاگرتی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با تهدید ایران به تحریم‌های بیشتر، مدعی شد از هرگونه توافق که در کنگره بررسی نشود، جلوگیری خواهد شد.

اکنون پس از هشت دور مذاکره برای احیای این توافق در وین، هنوز آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن، به سیاست های دولت قبلی این کشور به ریاست جمهوری ترامپ ادامه داده و تضمینی برای لغو تحریم ها و عدم خروج مجدد آن از توافق ارائه نکرده است.

در همین حین، کشورهای اروپایی نیز به هیچ یک از تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند نبوده اند و ایران نتوانسته است از منافع اقتصادی برجام منتفع شود. در حال حاضر، هشتمین دور از مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین ادامه دارد و ایران اعلام کرده است که هر زمان طرف مقابل برای بازگشت واقعی به توافق هسته ای اراده سیاسی داشته باشد این توافق احیا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان / بین‌الملل / ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار