اختصاص قیر به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان جهت آسفالت راه‌های روستایی آذربایجان غربی

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای در سفر به شهرستان سلماس از اختصاص قیر به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان جهت آسفالت راه‌های روستایی این استان خبر داد.

خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای در سفر یک روزه به شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی با همراهی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این استان، نماینده مردم شهرستان سلماس در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان از بخشی از راه‌های روستایی حوزه استحفاظی سلماس بازدید کرد.

او در جریان بررسی و بازدید از راه‌های روستایی شهرستان سلماس  گفت: ۳۳۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تصویب شده مجلس شورای اسلامی برای ساخت و توسعه راه‌های روستایی کشور و نیز ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی مناطق محروم و کم برخوردار برای راه‌های روستایی استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

مقبلی می گوید: جهت آسفالت راه‌های روستایی آذربایجان غربی نیز قیر به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان از محل قیری که در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده به این استان تخصیص یافته است.

او گفت:به دلیل برخورداری کم راه‌های روستایی شهرستان سلماس از راه آسفالت، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نگاه ویژه‌ای برای انجام پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان دارد و خوشبختانه اعتبارات لازم نیز جذب شده و پروژه‌های راه روستایی فعال بوده و با شروع فصل کاری در اتمام آن‌ها تسریع خواهد شد.

 ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این بازدید از انجام ۳۸ کیلومتر پروژه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان سلماس از محل اعتبارات استانی و محرومیت زدایی مناطق محروم خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۲ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان سلماس آسفالت شد و تا پایان سال مالی امسال نیز با تخصیص اعتبارات و قیر قسمت دیگری از راه‌های روستایی این شهرستان آسفالت خواهد شد.

او می گوید: در جریان سفر یک روزه معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای به شهرستان سلماس از برخی از محور‌های روستایی بخش کوهسار این شهرستان از جمله محور داراب - دلزی، محور کوزه رش - سنجی و محور گبرآباد بازدید به عمل آمد.

 شکری گفت: ۷۲ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار استان آذربایجان غربی آسفالت است که امید می‌رود با تخصیص اعتبارات و قیر مورد نیاز برخورداری روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان در سال ۱۴۰۱ به متوسط کشوری یعنی ۸۲ درصد برسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.