ضرورت توسعه مراکز و مدارس غیر دولتی کشور

معاون وزیر گفت: قریب به ۲ میلیون دانش اموز سراسر کشور در مدارس غیر دولتی کشور مشغول تحصیل هستند و باید به فکر توسعه این مراکز و مدارس باشیم.

احمد محمودزاده در نشست برخط با اعضای شورای معاونین و کارشناسان مدارس غیردولتی ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس در شیراز گفت: با مصوبه شورای نظارت و تایید وزیر محترم آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم که معلمان مدارس غیردولتی نیز از مزایا و خدمات معلمان رسمی مانند استفاده از باشگاه فرهنگیان، مکان‌های ورزشی و ... بهره‌مند شود.

او گفت: به دنبال توانمند سازی معلمان مدارس غیر دولتی هستیم و این توانمند سازی باید به صورت حضوری انجام شود تا از کیفیات لازم برخوردار شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: استاندارد سازی معلمان مدارس غیر دولتی را در دستور کار قرار داده ایم تا معلمان این مدارس با ۲۴ ساعت تدریس در هفته از مزایا و حقوق اداره کار بهره‌مند شوند.

محمود زاده گفت: تداوم و استمرار انقلاب اسلامی نیازمند تربیت نیروی انسانی با روحیه جهادی است و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب تعلیم و تربیت را رکن اصلی تحول سازی و نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه کشور میداند.

او گفت: نیروی انسانی مدنظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید دارای برجستگی‌ها علمی، اخلاقی و عقیدتی باشد.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال این هستیم که انسانی در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه تربیت کنیم که زمینه سازی این تربیت باید در تمامی مدارس کشور با بهره گیری از ظرفیت‌های ذی نفعان اموزش و پرورش صورت گیرد.

محمودزاده گفت: بحث مردمی سازی آموزش و پرورش و شفافیت از محور‌های اصلی برنامه‌های دولت فعلی است.

او گفت: باور داریم ظرفیت معلمان کشور یک ظرفیت بی نظیر برای ادامه توسعه مسیر انقلاب است و تنها با معلم است که میتوان ارزش‌های اسلامی را در جامعه بیش از پیش تقویت کرد.

معاون وزیر گفت: حضور ثمر بخش معلمان در کلاس درس می‌تواند گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات در کشور باشد و وظیفه ما است که معلمان را در این زمینه آماده کنیم.

محمودزاده گفت: امروزه معلمان فقط نقش تدریس را ندارند بلکه وظایف تربیتی، اطلاع رسانی و زیست فعالانه در جامعه نیز به ان اضافه شده است.

به گفته او، مشارکت در آموزش و پرورش مبنای دینی و ملی دارد و وجود سنت حسنه وقف و استفاده از مساجد در امر تعلیم و تربیت نشان از مبنای دینی امر مشارکت است.

محمودزاده گفت: باید مدارس شیشه‌ای را برای اجرای سند تحول بنیادین راه اندازی کنیم تا اصل شفافیت در اجرای سند رعایت شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتقاد داریم همه مردم باید در آموزش و پرورش نقش آفرینی کنند تا با استفاده از ایده‌های مختلف و متنوع مردم حیات طیبه را محقق کنیم.

تحصیل بیش از ۱۴۷ هزار دانش آموز فارسی

محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست برخط با اعضای شورای معاونین و کارشناسان مدارس غیردولتی ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس با حضور سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: این تعداد دانش اموزان ۱۶ درصد از کل جمعیت دانش اموزی فارس را تشکیل می‌دهند که در ۲ هزار و ۲۶ واحد اموزشی مشغول تحصیل هستند.

او گفت: انتظار داریم یک امتیاز ویژه برای معلمان مدارس غیر دولتی برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در نظر گرفت تا انگیزه و اشتیاق این معلمان زیاد شود.

عسکری گفت: دوران کرونا مشکلاتی را برای مدارس غیر دولتی ایجاد کرده است که در خصوص پایان مهلت ۳ ساله تمدید مجوز‌های نوسازی در سال اینده باید تمهیدات و اقداماتی صورت گیرد.

او گفت: ریل گذاری مدارس غیردولتی باید در راستای عدالت آموزشی صورت گیرد تا دانش آموزان مدارس دولتی احساس بی عدالتی نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش فارس در دوران مدیریت جدید بر اساس سند تحول بنادین، بیانیه گام دوم انقلاب و نقشه مهندسی کشور برنامه‌های خود را پیش خواهد برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار