غیر تخصصی بودن امکانات اطفای حریق در سطح کشور

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از غیر تخصصی بودن امکانات اطفای حریق در سطح کشور انتقاد کرد و خواستار پیگیری مدیریت بحران استان برای تجهیز سازمان‌های متولی به تجهیزات روز آمد تخصصی شد.

حمید ظهرابی در جلسه کارگروه اطفای حریق در اداره کل حفاظت محیط زیست فارس به کمبود‌ها و مشکلات اشاره و گفت: مسئولان مرتبط در استان، محیط‌بانان، نیرو‌های یگان منابع طبیعی و جوامع محلی در زمان آتش‌سوزی‌ها ورود می‌کنند، اما ابزار و تجهیزات لازم نیز باید مورد توجه باشد.

به گفته ظهرابی هر چه سریع‌تر اقدامات پیشگیرانه نظیر احداث آتش‌بر مسدود کردن جاده‌های غیر ضروری دسترسی به جنگل، ایجاد حریق‌های کنترل شده و آموزش و اطلاع‌رسانی بر اهمیت اقدام به موقع و واکنش سریع در اطفای حریق باید انجام شود.

او معتقد است که جوامع محلی نیز باید به ابزار و ادوات اطفای حریق تجهیز شوند که این امر باید همزمان با گذراندن دوره‌های لازم به منظور اطفای حریق ایمن و به موقع باشد.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان فارس باید با برنامه‌ریزی مدون نیرو‌های محیط زیست و منابع طبیعی به طور مستمر به گشت و کنترل های مداوم منطقه بپردازند و در این راه اراده و همت جوامع محلی و فعالیت تشکل های مردم نهاد بسیار مهم است تا در صورت بروز آتش همچون سال قبل میانگین زمان آتش. سوزی را به حداقل برسانیم.

غیر تخصصی بودن امکانات اطفای حریق در سطح کشور از مواردی بود که ظهرابی نسبت به آن انتقاد داشت و خواستار پیگیری مدیریت بحران استان برای تجهیز سازمان‌های متولی به تجهیزات روز آمد تخصصی به ویژه هواپیما‌های آب پاش و بالگرد‌های مناسب اطفای حریق شد.

خلیل عبداللهی، مدیرکل مدیریت بحران استان فارس نیز گفت: پیگیری لازم برای تامین امکانات و تجهیزات حریق در دستور کار مدیریت بحران است و اعتبارات خوبی در اختیار اداره کل منابع طبیعی قرار گرفته است.

او گفت: تلاش می‌شود شرایط برای رفع مشکلات این اداره مهیا و این اعتبارات برای اطفای حریق کارساز شود.

عبداللهی همچنین بر لزوم هماهنگی با نیرو‌های نظامی برای همکاری در اطفای حریق تاکید کرد و گفت: به زودی جلسه‌ای تخصصی در این باره برقرار و مسایل مرتبط پیگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار