سخنگوی وزارت دفاع روسیه: یک بالگرد و سه پهپاد را ساقط کردیم

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از سرنگونی یک بالگرد نیروی هوایی اوکراین و سه پهپاد خبر داد.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیروهای هوایی اوکراین یک بالگرد از نوع « Mi-24» و سه پهپاد را در اوکراین سرنگون کرده است.

به گزارش شبکه آر تی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: پدافند هوایی نیروهای روسیه یک بالگرد Mi-24 نیروی هوایی اوکراین و سه فروند هواپیمای بدون سرنشین که یکی از آنها از نوع (Bayraktar-TB2) بود را در آسمان سرنگون کردند.

وی افزود: نیروی هوایی و پهپاد‌های ما ۷۹ تاسیسات زیرساخت نظامی اوکراین شامل چهار مرکز فرماندهی و کنترل و مرکز ارتباطات، ۲ سامانه موشکی ضدهوایی، سه تاسیسات راداری ویک ایستگاه فرماندهی الکترونیک، ۶ انبار مهمات و سوخت را به همراه ۵۴ محل نگهداری تجهیزات نظامی هدف قرار قرار دادند.

وی در ادامه افزود: در مجموع از زمان آغاز عملیات ویژه انهدام ۶۱ فروند بالگرد، ۱۲۶ فروند پهپاد، ۱۱۵۹ دستگاه تانک و سایر خودرو‌های زرهی زرهی، ۱۱۸ موشک انداز چندگانه، ۴۳۶ قبضه توپ و خمپاره صحرایی و ۹۷۳ واحد ویژه خودرو‌های نظامی منهدم شدند».

گفتنی است درگیری‌های ارتش روسیه در شرق اوکراین با هدف دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های روسیه وارد هفدهمین روز خود شده و این در حالی است که ارتش اوکراین اعلام کرد کی‌یف، پایتخت این کشور در معرض محاصره قرار دارد و نیرو‌های روسی در حال حرکت در مناطق شمال و غرب شهر هستند. به اذعان مقامات اوکراینی ۳ شهر بزرگ دیگر نیز عملاً محاصره شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
اگر روسیه در باجگیری از اکراین موفق بشود قطعا در آینده برای بقیه همسایگانش خصوصا ایران هم مشکل درست خواهد کرد و چه بسا شمال ایران را مطالبه کند.
آخرین اخبار