با عرضه خودرو در بورس قرعه کشی حذف می‌شود

مدیر عملیات عرضه بورس کالا گفت: با عرضه خودرو در بورس کالا، فرآیند قرعه‌کشی حذف می‌شود و زیان شرکت‌های خودروساز در صورت فروش با قیمت واقعی کاهش می‌یابد.

آقای احمد رحیمی می گوید: عرضه خودرو در بورس کالا می تواند منجر به حذف فرآیند قرعه کشی، کاهش اختلاف قیمت کارخانه و بازار و به دنبال آن کاهش زیان خودروسازان و در نهایت افزایش کیفیت و کمیت محصولات شود.

سرپرست مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران در رابطه با نحوه پذیرش و عرضه خودرو در بورس کالا و تاثیر آن در بازار خودرو به سوالات زیر پاسخ داد.

سوال: پذیرش خودرو در بورس کالا چه روندی را سپری کرده است؟

رحیمی: رایزنی‌های مربوطه از سال گذشته با شرکت‌های خودروساز انجام شده و پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت خودروسازی سایپا، خودرو شاهین تولیدی این شرکت به عنوان نمونه در بورس کالا عرضه می شود که بر اساس دستورالعمل‌ها و مصوبات شورای عالی بورس پس از اخذ مدارک و مستندات مربوطه و طی مراحل قانونی پذیرش و اطلاع رسانی شده است.

طبق امیدنامه منتشر شده بر روی سایت بورس کالای ایران، حداقل ۸۰ درصد از تولید سالیانه خودرو شاهین از طریق بورس کالای ایران عرضه خواهد شد.

پس از بررسی مزایا و معایب عرضه خودرو در بورس کالا، تصمیم گیری لازم در خصوص عرضه دیگر خودرو‌ها توسط سایر تولیدکنندگان از طریق بورس کالا بعمل خواهد آمد.

سوال: عرضه خودور در بورس کالا در کدام رینگ انجام می‌شود؟

رحیمی: عرضه خودرو در رینگ فیزیکی انجام شده و جزییات و فرآیند آن در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

سوال: عرضه خودرو در بورس کالا چه مزیت‌هایی دارد؟

رحیمی: با عرضه خودرو در بورس کالا، تخصیص خودرو از فرآیند قرعه کشی خارج شده و علی القاعده زیان شرکت‌های خودروساز در صورت فروش با قیمت واقعی کاهش یافته و شرکت ها به سمت سودآوری خواهند رفت.

مصرف کننده نهایی در یک حراج منصفانه حضور پیدا کرده و خودروی مورد نیاز خود را به قیمت نهایی که مدنظر دارد خرید خواهد کرد. در این معامله شرکت فروشنده خودرو نیز مبلغ پرداختی خریدار کالا را به صورت کامل دریافت نموده و در نهایت سود ناشی از اختلاف قیمت بین بازار کالا و کارخانه به حساب تولیدکننده کالا واریز خواهد شد.

طبیعتا در صورت در دسترس بودن یک کالا و عدم نیاز به قرعه کشی، در یک بازه زمانی شاهد کاهش اختلاف قیمت کارخانه و بازار خواهیم بود.
بخشی از مشکل صنعت خودرو که عمدتا مربوط به وجود اختلاف بین قیمت کارخانه و قیمت بازار است در این رویداد مرتفع شده و با بازگشت پول حاصل از این تفاوت قیمتی به حساب تولیدکننده کالا، قاعدتا بایستی منتظر افزایش کیفیت و کمیت کالا نیز باشیم.

سوال: برای عرضه خودرو در بورس کالا چه روشی در نظر گرفته شده است؟

رحیمی: روش حراج مدنظر برای معاملات خودرو مطابق با دستورالعمل‌های بورس کالا بوده و در این خصوص قبل از انجام معاملات خودرو اطلاع رسانی کاملی از طریق بورس کالا به بازار صورت خواهد پذیرفت. ابزار‌های مختلفی از قبیل بازار فیزیکی، گواهی سپرده کالایی، اوراق سلف موازی استاندارد و ... به صورت پکیج برای خودروساز در نظر گرفته شده و متناسب با نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سوال: افراد چگونه می‌توانند از بورس کالا خودرو خریداری کنند؟

رحیمی: افراد دارای کد بورسی می‌توانند با ثبت سفارش خرید بر روی کالا در این حراج حضور یابند. تمامی جزییات عرضه و نحوه خرید در هنگام عرضه کالا اطلاع رسانی خواهد شد.

عرضه کننده کالا نیز برای تمامی فروش خود از طریق بورس کالا مشمول ۱۰ درصد معافیت مالیاتی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
عرضه خودرودربورس برای گران کردن قیمت خودرو است با واردات خودرو وافزایش تولید
Israel
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
همه چی باید بره تو بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
این هم یک...سوختگی جدیدترین دزدی وافزایش قیمت فرعونیان داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
بورس یعنی گرانی خودرو اگر این بورس خوب بود که الان حال روزش این نبود کلن باید به شیوه قبل انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
کلن هدف گرانی خودرو هست این برنامه هم مثل قرعه کشی که قیمت خودرو را چندین برابر کرد تو کارخانه این برنامه هم برای همون کار طراحی شده قرعه کشی را همینها ازش حمایت کردن که اله میشه وله میشه ایا حرفهای اینها درست بود خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا خودتان را به در و دیوار می زنید خیلی راحت و ساده بگوئید می خواهیم قیمت خودرو را چند برابر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اگر عدالتی بود، در های این دو شرکت را میبستند و مدیر عامل ها را از اول تا امروز همه را جمع میکرند و هرکدام 100 بار اعدام میکردن ، اما هر روز قیمت را زیاد میکنند و روز بعد از افزایش قیمت صحبت میکند پرایدی که 100 دلار نمی ارزد تولید 50 سال پیش امریکاست با کلی تضعیف و کاهش کیفیت موتور و قطعات می فروشند 8000 دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
روش کلاه برداری عوض میشه،همین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
مردم اگه داشتن خب از بازار آزاد خریداری میکردن ندارن که تو قرعه کشی شرکت میکنن خود من بیشتر از ۱۸۰ تومن ندارم یعنی می تونم فقط ی پارس بخرم به قیمت کارخونه فردا از کجا بیارم 330 یا 270 بدم ی پارس از بورس کالا بخرم
ی کاری میکنید که هیشکی نتونه خودرو بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
با این کار احتمالا قیمت بیش از پیش بالا می‌ره چون عرضه کمه و از طرف دیگه ماشین ها رو اون ربات های بورسی جمع میکنن و بازار به شدت خراب میشه
عرضه در بورس برا وقتی هست که مشکل عرضه حل شده باشه با این کار به مردم ضرر بیشتر میزنید
مردم رو خر فرض نکنین
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
عزیزان و زحمتکشان وای جی سی ،نظرات دلسوزانه مردم را برای این صنعت راهبردی بگذارید تا شاید به گوش ناشنوای مسولان و دو خودروساز زالو برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
مسئولین بورس هم یکی از دزدان و دلالان شریک خودرو سازها.آقایون لطفا اگه میشه نان وبرنج ومرغ وهرچه که دوست دارین بیارین توبورس .تا راحت بتونید دلالی کنید.
بابا برید جمع کنید این همه حرفهای بیخود ومزخرفتون رو
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۵:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خیلی دلسوزانه و واقع بینانه‌ برای همه دلسوزان ایران عزیز و مسولان نظام و مردم میگویم که این صنعت باید به تولید ده ملیون خودرو در سال و با قطب‌های فراوان خودروسازی برسد و دولت بیشتر بر روی قطعه سازی که مهمتر و راهبردیتر است سرمایه گذاری های فراوانی کند و هزاران قطعه سازی در این کشور چه دولتی و چه خصوصی راه اندازی شود اینچنین کاری ماندگار و مانا و پایدار و برای همیشه به یادگار برای این کشور و مردم خوب و عزیز انجام میشود و ایران عزیز ما در جهان و در خودروسازی و قطعه سازی با دستان پرتر و پرتوانتر رشد و به بالندگی می‌رسد و همچنین به تولید خودروهای خودران و تولید قطب های خودروسازی خودروهای پاک گازی و برقی و افزایش این قطب‌های نوین و پاک و بروز هم باید اندیشید و این قطبها را هر چه زودتر ساخت و به بهره برداری رساندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
آشغال به تمام معنا ماشین 15 هزارتا کار ، دریچه خراب شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
قیمت روز کارخانه ای و بازار شاهین تفاوت چندانی ندارد و این بدلیل کیفیت پایین و قیمت بالای آن است که کمتر کسی برای خرید آن فکر می کند . پس عرضه خودرو در بورس کالا فقط برای ساکت کردن کسانی است که اصرار به عرضه خودرو در بورس دارند کاری بیهوده و غیر مفید در اقتصاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
من یک سال جون کندم و کار کردم و درامدش به سختی به ۱۰۰ میلیون میرسه اما اگر هر هفته توی بخت ازمایی خودرو شرکت میکردم بیشتر سود میبرم
دیگه با این وجود کار کردن ارزشی نداره و به منظرم اگر کسی می خواد زنده بمونه باید بشه دلال و از پول باد اورده زندگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین جوادی
۱۳:۳۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
این هم یه برنامه جدیده به نفع خودروساز شما نمیخواد طرح یا برنامه ای بدین تا حالا درمورد خودرو کدام طرح شما به نفع ملت بود. بابا بخدا اگر ورود خودرو آزاد بشه مشگل حل میشه تعداد نزارید برای وارت مردم باسرمایه خودشان میارند به کسی ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خدا نگذره ازشون که باعث اوردن ماشین تو بورس شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام.خودروسازان دلال و محتکر دست از این بازی جدید خودتون جهت گرانی بردارید،مسئولین مملکت،مجلس،شورای نگهبان، واردات خودرو را برای عموم مردم ازاد کنید و سالی حداقل دو میلیون خودرو وارد کنید تا انحصار،احتکار گرانی چندبرابری و دلالی شکسته شود و بازار رقابتی شود.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
کار خوبیه. حداقل حساب کتاب های این دو خودرو ساز روشن میشه. الان اصلا معلوم نیست کی از کارخونه میخره و به کی و چند میفروشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
الان این یعنی چی!!!!

هیچ امکان وجود نداره یک ریال هم خودرو ساز از منافع خودش بگذره چه برسه سودشو کم کنه و نهایتا به قیمت کارخونه بده ...

قشنگ بگین میخایم قیمت خودرو رو دو برابر کنیم و با بهانه بورس و دلال موضوع رو جا بندازیم...
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۱:۳۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خیلی ساده بگم دزدی مسئولین در روز روشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خدایی شده عین بلیط بخت آزمایب چه رانت ها و سودهایی که به جیب دلالان نرفته این وسط این نشون میده صاحبان خودرو سازی و خیلی صنعت های دیگه گردن هاشون از گردن اکبر طبری و رفقاش هم کلفت تره ،فقط یک ماه واردات خودرو رو آزاد کنید ببینید همین ها ماشینو نقد وآنی تحویل میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
مردم انتظار دارند قیمت خودرودربورس باید به قبل ارحبابها برسه، والّا کارعبسی می کنید!!! چون قیمت باکیفیت اصلا مناسب نیست وظلم به خریدار است!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ققنوس
۱۱:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
جان هرکی دوس داری یا درشو ببند یه شرکت فرانسه یا آلمان بدون نیرو خارجی بیار مستقر کن یا یا از این پیشنهادات مسخره نده!!!
من که کد بورس ندارم و سر در نمیارم چی کار کنم. 83 بار هم تو قرعه کشی شرکت کردم هنوزم در نیومده
آخه تو با این روش چه جوری میخوای جواب 5.5 میلیون متقاضی رو بدی مگر اینکه...... و دیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ایزانلو
۱۱:۰۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخخ
کدوم بورس ؟بورس خودمون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
در هیچ کجای دنیا زیان شرکت ها از جیب مردم جبران نمیشه. شرکتی که نیم قرن نتوانسته خودش را از ورشکستگی خارج کند نیم قرن دیگه هم از ورشکستگی خارج نمیشه. مثل همه کشورهای دنیا و برابر عرف ورشکستگی باید این شرکت ها منحل بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اینا همش شوخ هست یه خودرویی که چهار برابر قیمت جهانی قیمت کارخونه داره، استاندارد کشور سومالی رو هم نمیتونه پاس کنه اونوقت ضرر میکنه:)))))) !!!!!!!!!! ؟؟شما اعلام کنید نیم درصد ایران خودرو بفروش میرسه خود مسولان خودروسازی دست و پاشونو میشکنن که سفره شون کمی بیشتر بشه ...
Iran (Islamic Republic of)
واقع بین
۱۰:۴۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
همانطور که اوراق مسکن بردن بورس و مردم را مجبور به دادن سود اضافه به نزول و ربا خوران نوبت ماشین هست با بردن به بورس پراید توسط گروه مافیا ربا خوران نظام را بقیمت ۲۰۰ میلیون میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
چه راه حل منطقی و پرسودی برای خودروسازان دزد
واقعا کل دنیا همین کارا رو میکنن؟
هیچ راه دیگه ایی نبود واقعا؟
بس کنید این مسخره بازیا رو!!!!
تا کی میخواین دست کنید تو جیب مردم بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
این خودروسازان زیان ده نیستن بحث اینه که خودروساز میخواد دست دلال رو قطع کنه که تمام سود دوبرابری حاشیه بازار مستقیم بره جیب خودش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
کی میرود تو بورس با این اقدامات یک مشت بی عرضه دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اون موقع که سود های میلیونی بورس چشمتونو کور کرده بود بورس خوب بود حالا که دولت قبل زد تو گوش پولاتون بورس شده بد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۵۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خیلی ساده
ماشین به قیمت بازار میفروشن بدون نظارت دستشون هم باز است
اون هم محدود است
تنها راه افزایش فروش و بدون قرعه کشی افزایش تولید و پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان هست
با این روشهای من در آوردیتون مردم اذیت نکنید
والا بخدا حق ما این نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اتفاقا حقمون بدترازاینه چون داره بت ها شکسته میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
فساد تباهی و گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
بر این اساس مصرف کننده از شکنجه و انحصار دلال آزاد و در انحصار و مستعمره خود تولید کننده قرار میگیره. چون همان اتفاقی که برای سیمان افتاد برای خودرو خواهد و دلال خیلی راحت خودروی زیادی خریداری می‌کند و باز هم انحصار
Iran (Islamic Republic of)
مرندی
۰۹:۴۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
چی میگید من نمی فهمم.پس سهم مصرف کننده این وسط چی شد.شما با این کار قیمت کارخانه رو به با زار می رسونید .
با این وضعیت تولید معلومه همه توی صف خریدارن قیمت از بازار ازادم بالاتر میره .فروشنده فقط یک نفره اونم شرکت سایپا .باورم نمیشه !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
من هیچوقت درک نمیکنم چرا کارخانه هایی که همیشه با هرقیمتی زیان ده هستن و همیشه نالان از قیمت پایین خودرو در صورتی در مقایسه که با قیمتهای جهانی سودی بسیار فراتر و کیفیتی بشدت پایینتر از خودروهای هم قیمت جهانی دارند چرا جمع نمی‌کنند تا واردات مشکل همه را حل کنه و مردم خودروی با کیفیت سوار بشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
مشکل تفاوت قیمت کارخانه و بازار نیست..
مشکل کارخونه است ک فقط بدنبال بالا بردن قیمتشه.. خودروسازها شرم کنین پراید رو به ۲۰۰تومن رسوندین.. فک نکنم توی بورس قیمت کاهش بدن.. میخوان یکجور دیگه پول مردم و بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
مشکل تفاوت قیمت کارخانه و بازار نیست..
مشکل کارخونه است ک فقط بدنبال بالا بردن قیمتشه.. خودروسازها شرم کنین پراید رو به ۲۰۰تومن رسوندین.. فک نکنم توی بورس قیمت کاهش بدن.. میخوان یکجور دیگه پول مردم و بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
تو رو خدا اگر دلتون برای ایران و ایرانی میسوزه در کارخونه های خودرو سازی روببندید و واردات خودرو رو آزاد کنید بعد کارخونه ها رو به بخش خصوصی واقعی با نظارت واقعی بفروشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
تو رو خدا اگر دلتون برای ایران و ایرانی میسوزه در کارخونه های خودرو سازی روببندید و واردات خودرو رو آزاد کنید بعد کارخونه ها رو به بخش خصوصی واقعی با نظارت واقعی بفروشید
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۹:۰۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
جمع کنید این مسخره بازی ها رو، ملت رو تا کی میخواین بدبخت کنید.‌چرا زیان خودرو ساز از جیب مردم جبران بشه؟ زیان خودرو‌ساز بخاطر بی کفایتی مدیرانش هست. حالا مردم باید هزینه‌شو بدن. قبیح تر از شما نداریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نوری
۰۸:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
در هر صورت مشتری همیشه بازنده است و‌ ضرر میکنه. خودرو بیکیفیت با قیمت نجومی به مردم فروخته میشه. الان با عرضه خودرو در بورس باز هم‌ به نفع کارخانه خودروسازی میشه و ملت ضرر میکنن.‌ هزاران خودرو‌ در انبارها به بهانه نداشتن قطعه دارن خاک میخورن و‌ به بازار عرضه نمیشه چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
آخر خودرو انحصاری را در بورس میفروشند اگر راست میگوئید بگذارید هرچه خودرو میخواهد وارد شود سپس در بورس بفروش برسد تا ببینید چه آشغال های را با چه قیمتهائی به مردم غالب میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
همین الان هم افزایش تولید خودرو میتونه قیمت های حاشیه بازار رو به قیمت کارخانه بسیار نزدیک کنه ، ولی ظاهرا هدف بعضی ها اینه که قیمت کارخانه رو به قیمت حاشیه بازار نزدیک کنن . خوب اینطوری با توجیح و دلیل تراشی ، خودرو داره گرون میشه و افزایش قیمت به گردن مردم انداخته میشه !
تولید هم که همین چند مدته و با افزایش قیمت خودرو قرار بود افزایش پیدا کنه که به نظرم افزایش تولیدی در کار نبود و کیفیت هم که در بازار انحصاری فکر نمیکنم بحث کیفیت اهمیت و جایگاه خودش رو پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۳۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
می خواید گرون کنید و اختلاف بین بازار و کارخانه رو بردارید چرا تعارف میکنید مساله رو می پیچوند یک کلام بگید گرون شد تمام....چرا اینقدر لاپوشانی حرف می‌زنید.کارخانه سود نمیکنه؟کارخانه از پیچ تا بیمه خودرو داره سود هنگفت میبره.یه گاری میده ۱۵۰ میلیون مگه واسه خودش این قیمت در میاد؟؟؟؟؟همش سوده..بگید گرون میکنیم تموم شه بره حداقل علاف نشیم تو این قرعه کشی مسخره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
آفرین طرح خیلی خوبیه، کاملا به نفع مردم است چون قیمت تیبا یک میلیارد میشود. آفرین از این طرحها بدید خیلی عالی هستند و مواظب باشید کشورهای پیشرفته نوابغی مثل شما را ندزدند و ما ملت ایران از وجود شما بی بهره شویم.
به خاطر این طرح خوبتون فقط یک چیز می توان گفت که لعنت خدا بر شما و خداوند نابودتان کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
تا وقتی که سیاست عرضه قطره چکانی توسط خودرو ساز اعمال میشه تورم و گرانی و به دنبال اون دلال بازی و دو نرخی بودن خودرو ادامه پیدا میکنه. اینکه با این وضعیت، خودرو توی کجا می خواد عرضه بشه ، بورس یا غیر بورس خیلی تفاوتی نمی کنه. اتفاقا همان دست دلال ها و مافیاهایی که طی این سال ها نگذاشتند همین عرضه محدود خودرو دست مردم برسه باز هم توی صف اول و جلوتر از مردم خواهند بود و دیگه مشکلی هم از بابت ثبت نام های قبلی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
قیمت واقعی!!!قیمت همین الان هم بالاتر از قیمت واقعی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خیلی چیزها استارت زده شد ولی به سرانجام نرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا باواریز ۱۵۰ به حساب خانواری مستصعفان را تحقیر کردید نفری ۱۵۰ باید میدادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
فقط جای دلال عوض میشه، قیمت منصفانه کجا بود.
خودرو ساز میخواد با کمک بورس حاشیه سود را هم که بخاطر عرضه کم بوجود آمده، مال خود کنه.
لعنت به گرانفروشی
ویل للمطففین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
ایران خودرو و سایپا
بس تون نبود با این خودروهای گرانی و آشغالی که به مردم دادین و کلاهی که به سر مردم گذاشتید،حالا می خواهید خون مردم هم مثل زالو با گذاشتن سهام در بورس خوب بمکید.
خدا ازتون نگذرد
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اگر واقعا زیان ده هستند ما هم راضی نیستیم پس جمعش کنن ولی واقعیت این هستش که خودروسازها بسیار حریص و طمعکار هستند و این مردم هستند که دارن زیان میکنن قیمت خودروهای بی کیفیت همینطوریش سر به فلک کشیده توی سه چهار سال اخیر پراید ۱۸ میلیونی شده ۱۸۰ میلیون یعنی ۱۸ برابر شده یعنی ۱۸۰۰ درصد افزایش قیمت داشته و هنوز خودروسازها همین حرف رو میزنن و با فریب به دنبال طمع سیری ناپذیرشون با خالی کردن و دزدی از جیب مردم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
ی دفعه بگید پراید یک میلیارد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
در هیچ جای دنیا این کار را انجام نداده اند دلالان خون آشام فکر می کنند از همه دنیا با هوش تر هستند البته به یاری دولت و ظلم به مردم ستمدیده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
فکر کنم بعد یارانه یکی از دغدغه های ذهنی دولت همین قرعه کشی ها بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
چند برابر قیمت تولید به مردم میفروشند بعد میگن زیان اون ها کاهش می یابد، چرا نمیگید سود نجومی شون از غارت جیب مردم کاهش پیدا نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
ملت خون ندارند که بگیری شیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اینم یه فیلم جدید برای فروش خودرو به قیمت ازاد
راستی مرغ بورسی شده کیلویی ۳۸ تومن گوشت بورسی ۲۰۰ تومن تخم مرغ بورسی هم ۶۰ تومن
واقعا تو نیاز ۸۰ ملیون موندین چرااا تبلیغ افزایش جمعیت ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۱:۲۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
کاهش قیمت میان کارخانه و بازار با افزایش قیمت کارخانه چه کار سختی بود آفرین به آقای رحیمی مثل همیشه گل میکارن رو تپه های صنعت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
واردات خودرو را برای عموم مردم ازاد کنید و از این دلالی جدید خود دست بردارید،نفرین مردم همیشه پشت شما حلبی سازان داخلی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
این به معنی افزایش قیمت خودرو تا قیمت بازار آزاد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام.واقعا این خودروسازان حلبی مردم ایران را چی فرض کردند که هر روز یه دلالی جدید برا خودشون درست میکنند،گرانی ساختگی که درست کردید.با تشکر از باشگاه خبرنگاران جوان
آخرین اخبار