در آخرین هفته معاملاتی

تمام ۱۲ شاخص بورس تهران زیر یک درصد نوسان کردند

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۲۴ درصدی نسبت به هفته قبل به ۳۷ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان رسید.

در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۲۱ تا ۲۵ اسفند محاسبه می‌شود، شاخص کل بورس با ۰.۲۴ درصد کاهش به میزان ۳ هزار و ۲۷۳ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحد به یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید.

سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۰.۱۹ درصدی به میزان ۲ هزار و ۳۵۸ واحد تغییر داشته و به عدد یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با افزایش حدود ۰.۰۳ درصدی مواجه شد و به میزان ۱۰۷ واحد تغییر داشت. این شاخص از محدوده ۳۴۲ هزار و ۶۹۱ واحد به ۳۴۲ هزار و ۷۹۷ واحد رسید.

بابک سالاروند تحلیلگر بازار سرمایه گفت: طبق آمارها همچنان معاملات سهام قدرت چندانی ندارد. دلیل آن هم اخبار ضد و نقیضی است که از تحولات بین المللی، نوسان نرخ دلار و کاهش نسبی نرخ‌های جهانی به علت کاهش تنش‌ها در جنگ اوکراین و روسیه، منتشر می‌شد. این اتفاقات سبب ترس سرمایه‌گذاران از معامله در روز‌های پایانی بازار شد. به علت انتشار همین اخبار ضد و نقیض،  بازار بدهی نسبت به سایر بازار‌ها مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفت.  
به غیر از شاخص کل هم وزن 12 شاخص بورس تهران منفی بودندارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران نیز در هفته معاملاتی که گذشت با افزایش ۲۴.۰۵ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۲۹ هزار و ۹۶۴ میلیارد تومان به ۳۷ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۴۴ میلیارد و ۹۳۷ میلیون سهم به ۳۹ میلیارد و ۶۳ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۱۳.۰۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به غیر از شاخص کل هم وزن 12 شاخص بورس تهران منفی بودند
ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، ۴۱۰ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین ارزش معاملات بازار مشتقه که شامل اوراق آتی، اختیار معاملات، اوراق تبعی و... می‌شود با کاهش ۹.۱۰ درصدی از ۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) نیز با کاهش ۳.۵۸ درصدی از ۸ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان به ۸ هزار و ۳۷ میلیارد تومان رسید.

به غیر از شاخص کل هم وزن 12 شاخص بورس تهران منفی بودند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار