شرکت‌های کوچک اقتصادی به یک شرط مشمول بخشودگی مالیات می‌شوند

خاندوزی گفت: شرکت‌های کوچک اقتصادی که میزان تولید و اشتغال خود را حفظ کنند یا افزایش دهند از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی برخوردار خواهند شد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در گفت و گویی به سوالات زیر پاسخ داد: 

وزارت اقتصاد با توجه به شعار امسال چه تمهیداتی در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان دارد؟

آقای خاندوزی: شرکت های کوچک اقتصادی با توجه به اینکه اگر رکود و تورمی در اقتصاد ایجاد شود بیشتر در معرض خطر هستند، وزارت اقتصاد از دولت خواسته که در صورت تصویب هیات دولت برای این شرکت ها به شرطی که میزان تولید و اشتغال خود را در سال ۱۴۰۱ حفظ کنند و یا افزایش دهند ۱۰۰ درصد جرائم مالیاتی آن ها را تنها برای یکبار بخشوده ببخشد تا بتوانند با موانع کمتری فعالیت کنند.

هوشمندسازی نظام مالیاتی چه تاثیراتی در اقتصاد دارد؟

آقای خاندوزی: با نظام مالیاتی هوشمند می توانیم مسیری به سمت اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم و عادلانه رفتار کنیم. براساس گزارش های اعلام شده تا امروز حدود یک سوم  اظهارنامه هایی که در خصوص سال ۹۹ به سازمان امور مالیاتی رسیده، مبتنی بر اطلاعات و اظهارنامه هایی کاملا کم ریسکی است که دیگر نیازمند رسیدگی و روال های سنتی نیست. مالیات ستانی براساس روش های هوشمند و اطلاعات اقتصادی جلوی اجهاف حقوق مردم، مودیان و فعالان اقتصادی را می گیرد و همزمان هم از فرارهای مالیاتی جلوگیری می کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
یا پول مالیات میدی // یا باید از دیوار صاف بری یالا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
فکری به حال فروشگاه های اینترنتی کوچک کنید ... تامین کنندگان فاکتور رسمی نمیدهند ... پیدا کردن تامین کننده خوش قیمت و با اخلاق هم تقریبا سخت ترین دغدغه فروشگاه است چون عمده فورشند و به فروشگاه های کوچک که باید تک تک بخرن راه نمیان ... ارزش افزوده هم نمیتوانیم بگیریم ... حالا چه باید کنیم؟ باید از ترس مالیات جمع کنیم؟!!!!!!!!!!
از شما رسانه محترم تقاضای پیگیری دارم ...صدای ما به جایی نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
بخشودگی جرائم از کی اسمش شده حمایت از تولید ؟؟؟؟
با نمایش و شعار نمیشه از تولید حمایت کرد ؟؟ دولت رئیسی هم مثل بقیه آقایون تو ایران و فقط رنگ رئیس جمهور عوض میشه و الا تغییر خاصی دیده نمیشه !!!
آخرین اخبار