درطرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروزی صورت گرفت؛

انجام بیش از ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت:در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۹ هزار بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان انجام شد.

سید امید خلیل زاده گفت : با هدف ارتقای سطح کیفی و بهداشتی فرآورده های خام دامی و در نتیجه تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه و حفظ و حراست از سلامت مصرف‌کنندگان انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی ، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز در مراکز تولید ،  توزیع وعرضه فرآورده های خام دامی،  شامل کشتارگاهها، قصابی‌ها، فروشندگان گوشت، مراکز بسته‌بندی ، رستوران‌ها و غذاخوری‌هاو غیره...  در قالب 43 اکیپ نظارتی ستادی و بازرسی عملیاتی استان در دو شیقت کاری صبح و بعد از ظهر در سطح استان طی ایام عید نوروز از 14 اسفند 1400 لغایت 14 فروردین  1401 در استان به اجرا گذارده شد .

او گفت:در این طرح  اکیپ نظارت و بازرسی بهداشتی دامپزشکی ، موفق به بازرسی 9 هزارو 919 نوبت از مراکز عرضه انواع فرآورده های خام دامی ( گوشت قرمز،گوشت سفید ،تخم مرغ ، ماهی و ... ) شدند .

به گفته خلیل زاده دراجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی در ایام نوروز  تعداد  14 هزار 900 راس دام سبک و سنگین  و تعداد 4 میلیون 750 هزار  قطعه طیور در کشتارگاههای دام و طیور استان تحت نظارت های بهداشتی و شرعی بازرسین این اداره کل  ذبح گردید ه است  که منجر به تولید و استحصال 1 هزارو 380  تن گوشت قرمز و  8  هزار و 266 تن گوشت سفید  در مجموع 9 هزارو 50 تن گوشت سفید و قرمز  در ایام تعطیلات نوروز گردیده است.  

 مدیرکل دامپزشکی استان می گوید: طی  9هزار و919  نوبت بازرس و نظارت بهداشتی  دامپزشکی بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی  نزدیک به   20 تن  انواع فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف ، ضبط و از چرخه مصرف خارج گردیده است و  تعداد 94 مرکز عرضه متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی  و تعداد 26 مرکز متخلف نیز پلمپ گردید است   و به 100 مورد شکایت مردمی در ایام نوروز نیز پاسخگویی شده است .

خلیل زاده در پایان مجددا از شهروندان محترم درخواست کرد کلیه فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت اطلاع رسانی نمایند تا برخورد قانونی با متخلفین بهداشتی صورت گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.