اعلام زمان کوچ عشایر در کهگیلویه و بویراحمد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، زمان آغاز کوچ عشایر استان را از ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ به بعد اعلام کرد.

سیدجواد هاشمی مهر گفت: کوچ بهاره عشایر از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی به تدریج و با مدیریت امور عشایر از ۲۵ فروردین ماه جاری آغاز می‌شود.

او به رعایت زمان کوچ تاکید کرد و می گوید: اگر زمان تعیین شده کوچ و چرای دام عشایر در عرصه های مرتعی و گذرگاه ها رعایت نشود و یا دام خارج از ظرفیت وارد مراتع شوند، قطعا مشکلاتی در پی خواهد داشت.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، زمان حرکت عشایر از مناطق قشلاقی در استان ما که معبر عشایر خوزستان، بوشهر بخشی از جنوب فارس به مناطق ییلاقی است، تیم های های ثابت و سیار را در گلوگاه ها مستقر کرده ایم.

هاشمی گفت: مسئله حفاظت و امنیت عشایر و خدمات رسانی به آن ها بسیار ضروری است و در این خصوص نیروی انتظامی با آمادگی کامل برای ایجاد امنیت عشایر کنترل و نظارت خوبی در گلوگاه ها و طول مسیر خواهند داشت.

او می گوید: همزمان با کوچ، تیم ها یا گروه هایی از هلال احمر، نیروی انتظامی و اورژانس به صورت ثابت و سیار در مسیرها، گذرگاه ها و ایل راه ها مستقر می شوند و خدمات لازم را ارائه می دهند.

بمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری از عشایر استان و دیگر عشایر استان های همجوار که معبر آن ها  کهگیلویه و بویراحمد است خواست تا برای داشتن یک کوچ امن و سالم به تاکیدات مسئولین توجه جدی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.